Jump to content

vad är det för mössa

facit

Recommended Posts

Var kan man få tag på en? Gärna kammo!

Såg att de har den på militaryshop men ej i kammo.

Olles brorsa i kammo? Nå måtta för det ju vara! grön eller brun ska den vara! :banana

Guest Lt. payne
Olles brorsa i kammo? Nå måtta för det ju vara! grön eller brun ska den vara!  :banana

Nää.. hur snyggt som helst och SAMMA funktion. B)

Olles brorsa i kammo? Nå måtta för det ju vara! grön eller brun ska den vara!  :baskerKav:

Nää.. hur snyggt som helst och SAMMA funktion. B)

Jag pratar inte om funktionalitet eller estetik. Jag snackar traditioner! Sådana man går i döden för! ;)

Har man plockat bort ollesbrorsa!? Den huvudbonad som är tuffast! Kolla bara på bilden på första sidan. Den som är stentuffast på första bilden är ju killen i ollesbrorsan! :baskerKav:

Nån som vet varför den försvann? Ser själv ingen anledning?

Den tillhör gamla uniformssystemet, det var den tidens hjälmunderlag, nu har vi ny hjälm, nytt hjälmunderlag.. då försvann olles bror.. vilket suger skit... :blink:

hmmm Sådans kulle jag velat ha, men men, hjälmunderlägget (rånarluvan) funkade upperligt som Mössa, halsduk, och rånarluva :D

Jo men inte samtidigt!

Eftersom de även har tagit bort halsduken så måste man välja vilken del man inte vill frysa om; halsen eller huvudet. Idiotiskt!!! :huh:

Jag låg inne 1998 - 1999 och fick ut både olles brorsa och rånarluvan. Fast jag använde rånarluvan mest.

*efterlyser en smiley med olles brorsa*

olle.gif

Duger den?

Var kan man få tag på en? Gärna kammo!

Såg att de har den på militaryshop men ej i kammo.

Olles brorsa i kammo? Nå måtta för det ju vara! grön eller brun ska den vara! :huh:

Brun? Har som sagt bara sett grön eller grå, brun verkar rätt bra det med!

Har man plockat bort ollesbrorsa!? Den huvudbonad som är tuffast! Kolla bara på bilden på första sidan. Den som är stentuffast på första bilden är ju killen i ollesbrorsan!  :huh:

Kan inte annat än hålla med man ser ju ut som en kåmmandåsoldat med den på huvvet och den e glockren natte tid

;)

Guest Lt. payne
Jag snackar traditioner! Sådana man går i döden för!  ;)

Ja, du får gärna följa traditionerna och gå i strid med en vikinghjälm på huvudet! :huh::2guns::wub: