Jump to content

Indonesisk ubåt saknas i Balihavet


Recommended Posts

Quote

"Indonesian submarine missing in the Bali sea during torpedo exercises. Understand neighbouring Singapore’s submarine rescue ship MV Swift Rescue has just put to sea from Changi Naval Base headed south"

 

Mike Yeo på twitter

 

Indonesian navy checking on submarine after failure to report back from exercise

(news.trust.org)

 

Indonesian Navy submarine with 53 on board goes missing

(navaltoday.com)

 

Indonesian Navy Submarine KRI Nanggala Reported Missing

(navalnews.com)

 

Cakra-class submarine

(en.wikipedia.org)

 

Bara att hoppas på det bästa och att det bara är fråga om kommunikationssvårigheter.

 

 

UPDATE 1:

 

Quote

JAKARTA – Indonesian rescuers searching for a submarine that went missing with 53 people on board found an oil spill on Wednesday near where the vessel dived, authorities said.

 

Indonesian Navy searches for missing sub with 53 on board

(mercurynews.com)

 

 

Quote

Indonesisk militär har tappat kontakten med en ubåt med 53 besättningsmän ombord. Ubåten misstänks ha sjunkit till över 600 meters djup och spår av olja har skymtats vid vattenytan.

 

Indonesien söker försvunnen ubåt

(dn.se)

 

/Per

Edited by Perman
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
On 4/21/2021 at 8:42 PM, vikingman said:

Ubåten byggdes i slutet av 70-talet och genomgick en tvåårig (treårig? enligt Wikipedia) renovering 2012 i Sydkorea. Källa: BBC News och Wikipedia

 

JFS 2014-15:
 

Quote

 

Modernisation: Major refits at HDW spanning three years from 1986 to 1989. These refits were expensive and lengthy and may have discouraged further orders at that time. Cakra refitted again at Surabaya from 1993 completing in April 1997, including replacement batteries and updated Sinbad TFCS. Nanggala received a similar refit from October 1997 to mid- 1999. Cakra began a refit at Daewoo Shipyard, South Korea in 2004 which was completed in 2005. Work is reported to have included new batteries, overhaul of engines and modernisation of the combat system. A similar refit of Nanggala was completed in April 2006 Both boats have been fitted with L-3 LOPAS 8300 sonar to replace the Atlas Elektronik system.

 

Diving depth: 240 m

Operational: Endurance 50 days. Operational status of both boats is doubtful.

 

 

Finns mer info nu på eng wiki:

KRI Nanggala (402): 2021 disappearance

 

Tydligen så var chefen för ubåts enheten (en överste) vid 2nd Fleet Command ombord.

 

UPDATE:
 

Quote

 

The sailors aboard a missing Indonesian submarine have enough oxygen to last until Saturday, aboard a vessel that had been in good condition, the country's defence chiefs said on Thursday, as the search for the submarine continued.

 

(snip)

 

Yudo also said authorities had found an item with "high magnetic force" floating at a depth of 50 to 100 metres.

Earlier, navy spokesman Julius Widjojono told KompasTV that the diesel-powered submarine that runs on electric batteries while submerged could sustain a depth of 250-500 metres (820-1640 ft).

 

 

Indonesia says sailors on missing submarine have oxygen until Saturday

(reuters.com)

 

Quote

The Indonesian navy chief of staff, Adm. Yudo Margono, told reporters Thursday that a search of the vicinity where the diesel-powered KRI Nanggala 402 is believed to have gone down, about 60 miles north of the resort island of Bali, had located an object with "high magnetic force" floating at a depth of 50 to 100 meters (about 165 to 330 feet). "We hope it is the KRI Nanggala," he said.

 

Time Running Out For Any Rescue Of 53 Sailors Aboard Missing Indonesian Submarine

(www.npr.org)

 

 

UPDATE 2:

Nu återstår bara timmar innan syret är slut, under förutsättning att besättningen inte redan är döda. Fortfarande har man inte kunnat lokalisera och identifiera det magnetiska objekt som man tror finns på 50 - 100 m djup. Ubåten är tydligen inte försedd med krage för räddningsubåt vid luckorna, så besättningen måste själva lämna ubåten med s. k. fri uppstigning eller att ubåten stiger till ytan.

 

Frantic hunt for Indonesian submarine as rescuers home in on signal

(sg.news.yahoo.com)

 

/Per

 

 

Edited by Perman
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Vraket av ubåten har nu hittats på 850 meters djup. Hoppet är därmed ute för de 53 ombordvarande. R. I. P.

 

Troliga vrakspillror från ubåten har hittats

(dn.se)

 

Försvunna ubåten funnen på 850 meters djup

(svt.se)

 

SUBSUNK: Indonesian Navy Submarine KRI Nanggala on Eternal Patrol

(navalnews.com)

 

Indonesian navy submarine found split into three on sea bed

(bbc.com/news/world-asia)

 

/Per

Edited by Perman
Link to post
Share on other sites

Det finns tydligen en video där besättningen sjunger farväl. Hur har man fått tag på den? Har föremål kommit upp till ytan? Och om de hann sjunga mm bör väl förloppet varit (ganska) utdraget? Hade man inte kunnat evakuera på eller nära ytan i så fall? Eller är det nån CD-ROM/ USB-sticka (motsv) som nu hittats och inspelningen är då gjord på eller på väg till  botten s a s? F ö verkar väl (halv)gamla tyska ubåtar ha lite väl dålig statistik i dylika incidenter nu. Den argentinska ubåt som för inte så länge sen (typ) förolyckades under liknande omständigheter var väl av likartad typ och ålder, tysk iallafall?

Edited by Granis
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Har ingen aning, men att videon skulle vara filmad ombord efter att ubåten fick problem men innan katastrofen kan vi nog utesluta.

 

ARA San Juan var mycket modernare än Nanggala. Betydligt snabbare i u-läge (en av de absolut snabbaste D/E ubåtstyperna), större dykdjup, betydligt bättre uthållighet, automatisk omladdning av tuberna och var dessutom försedd med kragar vid luckorna så att en DSRV kunde docka med ubåten i ett nödläge. Nanggala hade inget av detta. Sen beror ju mycket på hur underhållet sköts. En del mindre mariner verkar bara ha råd att anskaffa några ubåtar, men inte att underhålla och modernisera dem i förlängningen. Som ett bevis på att det dock går att behålla ubåtar i tjänst länge om man anstränger sig så verkar ju den taiwanesiska marinen fortfarande kunna använda sina två 80 år gamla WWII ubåtar.

 

/Per

Edited by Perman
Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...