Jump to content

Recommended Posts

Hej. Jag tänkte lägga mitt träningsprogram under och hade uppskattat om ni kunde ge mig tips osv inför krävande militärutbildningar.

 

 

Måndag Löpning 10km 600m höjdskillnad

Tisdag BJJ på morgonen, gym på kvällen

Onsdag Gym

Torsdag Löpning 5km intensivt

Fredag BJJ på morgonen, Valfri martial art på kvällen

Lördag Vandring 25kg i ryggsäcken 3 timmar ca 20km
Söndag Löpning 12km+

Stretchar 3,5 timmar var vecka

Tacksam för Idéer

Albin

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt på DEN HÄR, en träningshandbok försvarsmakten knåpade ihop för ett antal år sedan.

Det enda jag skulle anmärka på att att du inte har en enda dag för återhämtning, vilket är av vikt även om du sprider ut muskelgrupperna över veckan. Sedan vet jag inte vilken nivå du utgår ifrån, men det är allt för vanligt att man börjar med ett allt för ambitiöst träningsprogram som snabbt blir tråkigt och sedan tappar man sugen. Börja lagom och öka på allt efter som.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...