RahlaRolf Posted March 10, 2021 Report Share Posted March 10, 2021 Hej! Jag har fått befattningen fordonsförare (GB) på p7. Som gruppbefäl rycker man in i Juli på p7, och de resterande brukar rycka in i augusti. Jag undrar vad ”GB” betyder då jag rycker in efter gruppcheferna, så vet ej vad GB i mitt fall betyder. Undrar alltså om GB betyder något mer/annat än Gruppchef/befäl? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Granis Posted March 11, 2021 Report Share Posted March 11, 2021 Anknyter en del till frågor jag ställt kring detta förut; återinförda värnpliktiga gruppbefäl (i första hand) -befordringsgång och utbildning (jämfört med motsvarande inom "K" och "T" inte minst). Men som ingen (?) svarat på. Hur är det och hur blir det jämfört med "förr"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubbe02 Posted March 13, 2021 Report Share Posted March 13, 2021 GB = gruppbefäl Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts