weekendwarrior Posted December 25, 2020 Report Share Posted December 25, 2020 Information jag söker är beväpningen på flygplan under Vk 2. Jag vill läsa om typ, modell och ammunition, beskrivning av konstruktion, funktion och egenskaper samt specifikationsdata, gärna även med bilder. Även information som antal tillverkade exemplar, vilka flygplan som utrustades med vapnet och antal per flygplan samt hur de användes och med vilken effekt är av intresse. Alla länder är intressanta, men främst söker jag info om tyskarnas flygplansbeväpning. Tipsa gärna om hemsidor, filmer (DVD, Youtube m.fl), böcker mm i ämnet, gärna på svenska. Du kan också berätta här direkt om vad du vet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
madman Posted December 29, 2020 Report Share Posted December 29, 2020 (edited) Söker du airplane ww2 så får du en hel lista från wiki. Där kan du klicka på respektive flygplan och får även fram vilken typ för av beväpning de hade. Sedan kan du även söka på respektive vapen och flygplan. För att få fram mer information. Edited December 29, 2020 by madman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts