32LvTropp Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 (edited) Ja, det är inte en skarp mina såklart. jag letade efter något roligt dragkroksskydd till min gamla Volvo när jag såg någon på Etsy som sålde skydd i form av en claymore mina enligt amerikansk standard. Jag mejlade honom och frågade om han kunde göra en svensk variant för europeiska dragkrokar. Efter lite diskussion fram och tillbaks så gjorde han detta. Och detta att fästa på baksidan. När grejerna kommer så skall jag experimentera lite för att se hur pass bra det fungerar och ge honom feedback, han kommer kanske att sälja dessa i sin Etsy shop senare. Fortsättning följer när grejerna har anlänt. För den yngre generationen: truppmina 12B är detsamma som det som numera kallas försvarsladdning 22 Om detta är postat är i fel kategori så ber jag ödmjukt mod att flytta den till rätt kategori. Edited December 6, 2020 by 32LvTropp 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suris Posted December 6, 2020 Report Share Posted December 6, 2020 Vill definitivt ha en sådan på dragkroken!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted December 7, 2020 Author Report Share Posted December 7, 2020 Om han lägger ut dem till försäljning så postar jag info om det här. Han gjorde ett bra arbete med tanke på att det enda han hade att gå efter var dessa två bilderna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning henke Posted December 7, 2020 Forumsledning Report Share Posted December 7, 2020 Otroligt cool även om jag personligen skulle undvika att åka runt med något som drar uppmärksamheten till sig och kan oroa min omgivning. Eftersom det inte är militärutrustning utan en attrapp så flyttar jag tråden till Markan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted December 7, 2020 Author Report Share Posted December 7, 2020 (edited) Tackar. Jag tror i och för sig inte att den oroar någon, de som vet vad det är fattar att det är en attrapp och resten kommer inte att fatta något ö.h.t. Däremot så finns det nog en risk att den blir stulen, jag skall därför, bland annat, se om det går att sätta dit en låsbar pinne under kulan. https://www.wish.com/search/hitch lock pin/product/5f93c8d10a054a0f67fccbbd?source=search&position=38&share=web Den funkar ju också som en skrivbordsprydnad a la Ron Swanson. Edited December 7, 2020 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted January 14, 2021 Author Report Share Posted January 14, 2021 En liten uppdatering. Minan kom till Sverige den 23:e, inte den bästa tiden för ett paket att ankomma, i går, 23 dagar senare, fick jag papper från tullen om inbetalning av tullavgifter. Nu återstår att se hur lång tid det tar innan paketet kommer fram. Sverige håller långsamt på att bli ett u-land, det tragiska är att dagens ungdom, som inte har något att jämföra med, kommer att tro att detta är normalt. Och då menar jag inte bara postens senfärdighet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted January 21, 2021 Author Report Share Posted January 21, 2021 Hämtade ut minan på ICA den 19:e. Har regnat konstant sedan dess, så inga utomhusbilder. Inomhusbilder kommer att laddas upp senare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lt P Posted January 21, 2021 Report Share Posted January 21, 2021 Men regn är ju infanteristens bäste vän! Komigen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
32LvTropp Posted January 28, 2021 Author Report Share Posted January 28, 2021 (edited) Då har jag äntligen fått tummen ur och tagit en del kort. Först, originalet. Front Med hållaren Närbild på pilen, dåligt gjord, behöver sandas och fyllas i. Topp. Baksida. Edited January 28, 2021 by 32LvTropp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts