Jump to content

Amfibiersoldat- krav för att komma in?


Recommended Posts

Hej! 

 

kanske lite skumt att jag skriver detta här men vet inte vart jag skulle kunna skriva och få svar på mins frågor. Det är nämligen så att jag jätte gärna vill göra en utbildning inom försvarsmakten och har alltid velat bli amfibier soldat så det är det jag skulle vilja bli i så fall inget annat. Problemet är att jag är jätte osäker på om jag kommer kunna klara det, har fattat det som så är det väldigt högra krav. Dessutom så är jag en tjej på 164 cm så är väldigt kort om man jämför med tjejerna som är minst 170 cm långa. Men tänker att jag ställer frågor här så får dom som vill och ha erfarenhet svara, träna dom som har erfarenhet om amfibier regementet i Berga då jag är hoppas på att det är där jag hamnar. 

 

1. Måste man ha mycket simkunnighet för att kunna komma in på amfibierlinjen? 

2. Finns det någon krav på att man måste vara en viss längd? är det tufft att vara kort som amfibier soldat?

3. Måste man klara jägar testerna på mönstringen för att ens komma in? 

4. Är det mycket långa marcher med den tyngsta ryggsäcken? 

5. Hur förbereder jag mig på bästa sätt in för utbildningen förutom att gå långa marcher med tung ryggsäck? hihi

6. Vad finns det för olika befattningar man kan få efter GMU- perioden är avklarad? 

7. Vad tror ni kan en 164 cm lång tjej klara av en amfibier utbildning inom försvarsmakten? 

Link to comment
Share on other sites

Det är ju rätt väsentligt att du specificerar en inriktning inom amfibie, vad vill du göra/bli?

 

Sen tycker jag det är synd med inställningen "amfibie eller inte alls", det är inte särskilt ödmjukt.

Det finns tusen olika roliga, spännande och utvecklande tjänster i försvaret.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...