Guest Styrbjörn Posted November 11, 2020 Report Share Posted November 11, 2020 Hej! Min dröm är att göra en utbildning inom försvars makten och har vevat in mig på att bli AMF- Soldat/ amfibiesoldat. Men som jag har förstått det som så är det väldigt höga krav för att komma in på utbildning vid själva mönstringen. Har mejlat alla sorters olika men inte fått några svar om utbildningen eller kraven som ställs för att komma in som en amfibier regementet så tänkte att jag kunde försöka här och se om någon har egna erfarenheter eller har kolla på just kraven för att komma in som amfibiesoldat. Helst skulle jag vilja komma in på amfibier regementet i Berga så om någon skulle ha erfarenhet i hur det fungerar där och hur befälen är. Kan nämna också att jag är en tjej på 164 cm och det gör mig osäker på om jag kommer kunna klara det. 1. Är det krav på att man måste var en viss längd? är som sagt rätt så "kort" 164,5 cm lång tjej 2. Måste man göra jägar testerna på mönstringen för att ens kunna bli amfibier? 3. Måste man ha mycket vatten vanna och hur kan man träna upp den på bästa sett innan förutom att simma längder på badhuset? 4. Vad kan vara bra att förbereda sig med innan förutom att vandra med tung ryggsäck? 5. Är det många långa marcher med tung ryggsäck under utbildningen? 6. Vad finns det för olika befattningar sen under utbildningen man kan bli? 7. Vad tror ni själva? kan en tjej på 164,5cm klara av amfibier utbildningen? kommer det vara för tufft eller finns det en chans att jag klara den om ni får utgå ifrån era erfarenheter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.