Jump to content

Recommended Posts

Jag begriper att en duell mellan ett stridsfordon och en stridsvagn inte skulle vara en jämn strid. Men vad skada kan ett stridsfordon göra mot en stridsvgn? Jag tänker att man åtminstone kan skada vagnens optik och därmed tvinga den att dra sig tillbaka. Men det finns säkert dem av er som vet hur stroa chanser man har för detta. Om någon av er sitter på lite forskning eller några studier i ämnet hur olika david mot goliath strider ser ut vore jag tacksam.

Edited by Henrik Fjällborg

Lite beroende på vilken ammunition som strf90 använder sig av just då så kan den ju åstadkomma olika skador, spränggranater kan ju ställa till en del i fronten på sikten som du säger,  men också T90 besättningens prismor råkar illa ut, får man in en träff mellan tornet och chassit på T90 så kan ju tornringen skadas.

Sen kommer det ju smälla och dunka i T90an eftersom strf90 skjuter automateld, så det gäller ju för T90 att ha is i magen och göra sitt jobb även om det låter som en stenkross i vagnen, även om vagnen inte blir penetrerad så kommer det leva fan där i.

Har strf90 pilammunition så kan det också bli en del skador, fortfarande inga penetrerande träffar (framifrån) men en del saker kan skadas.

T90 behöver bara en träff, sen är strf90 förintat.

Det är då en del faktorer som krävs för att defacto "slå ut" T90, däremot kommer den antagligen backa när den märker att den blir beskjuten, om det inte är en sådan duell-situation där  den som skjuter först vinner.

• Like 1
  • Thanks 2