Jump to content

Försvarsmakten: Två sommarpratare från Försvarsmakten


Recommended Posts

När Sveriges Radio på torsdagen presenterade värdarna till årets ”Sommar i P1” avslöjades att överbefälhavaren Micael Bydén är en av dem. Sedan tidigare är det känt att veteranen och officeren Torbjörn Johannesson från Halmstad blivit vald till lyssnarnas sommarvärd. – Fantastiskt kul att vi är två från Försvarsmakten denna sommar. Det känns både ärofyllt och spännande, säger Micael Bydén.

ÖB fick frågan i vintras och han behövde inte fundera länge över om han skulle tacka ja:
– Nej, det är ett fantastiskt tillfälle att få lyfta fram allt det goda som vår organisation gör.

Exakt vad programmet handlar om är en väl förborgad hemlighet men de stora dragen kan ÖB ändå avslöja:
– Jag kommer prata mycket om ledarskap och om hur vi formas i den här organisationen. Dessutom kommer det att handla om läget i vårt närområde och en del om min uppväxt.

I dag spelas de flesta sommarprogrammen in i förväg men Micael Bydén går mot strömmen - hans program kommer att vara direktsänt:
– Min familj tycker jag är galen som ska direktsända det. Men det blir – precis som i fysiska, direkta möten med andra människor – en annan närvaro i direktsändning. Jag blir som bäst när jag får känna pulsen och pressen.

På Sveriges Radios bilder syns ÖB i uniform med krans i håret. Hur går det ihop med uniformsbestämmelserna?
– Jag beslutade om ett avsteg, skojar ÖB. En sån här chans får man bara en gång i livet.

"Sommar i P1” med Micael Bydén sänds lördagen den 27 juni klockan 13.00 och programmet med lyssnarnas sommarvärd, Torbjörn Johannesson sänds den 15 juli samma tid. Programmen kommer också att finnas att lyssna på i appen Sveriges Radio Play.

Läs hela inlägget här >>

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...