Jump to content

Recommended Posts

Undrar hur många andra det är på detta forum som ska påbörja sin grundutbildning i sommar? 

Vart och som vad är ni placerade som?

Själv ska man till I19 som stridsfordonsförare.

Jag rycker in den 27:e juli på P4 som Spaningssoldat(GB). Ville tjänstgöra i boden men fick inte då jag bor för långt ifrån(Östergötland)

Jasså, säkert minst lika kul där. Börjar bli riktigt taggad nu, ta studenten sen drygt en vecka ledig sen får man äntlingen börja tjänsten i gröna kalsonger ;)

4 hours ago, Niemi said:

Jasså, säkert minst lika kul där. Börjar bli riktigt taggad nu, ta studenten sen drygt en vecka ledig sen får man äntlingen börja tjänsten i gröna kalsonger ;)

Du börjar så tidigt alltså? Jag har 2 månader ledigt innan jag börjar sen är jag rekryt i 11 månader därpå

11 hours ago, Jompaheld said:

Stridsbåtsförare på Amf1 Berga. Rycker in 20 juli. Kommer högst troligen köra 11 månader :) 

Fan va gött :)

Posted (edited)
14 hours ago, Jompaheld said:

Riktigt taggad faktiskt. Hoppas bara inte det rådande läget förstör något bara :)

Nä hoppas inte, blev ju ingen introduktionshelg heller, såg fram emot den. Men vi kommer alltid behöva ett försvar och nya soldater så utbildningen kommer garanterat genomföras.

Edited by Niemi
9 hours ago, Niemi said:

Nä hoppas inte, blev ju ingen introduktionshelg heller, såg fram emot den. Men vi kommer alltid behöva ett försvar och nya soldater så utbildningen kommer garanterat genomföras.

Så tänker jag också. Ifall det är någon som ska hålla samhället skyddat så är det väl vi.

20 hours ago, Jompaheld said:

Så tänker jag också. Ifall det är någon som ska hålla samhället skyddat så är det väl vi.

Precis. Hoppas bara man får bra befäl, man har ju hört skräckexempel. 

• 3 weeks later...