Jump to content
Sign in to follow this  
Perman

Covid-19: Swedish Navy focuses on maintaining operational readiness at sea

Recommended Posts

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By vikingman
      USS Kidd, en jagare i Arleigh Burke-klassen har ca 50 fall av corona av en besättning på ca 300 man. Det första fallet evakuerades den 23 April. 
      Efter det har ytterliggare en besättningsman evakuerats. Jagaren beräknas nå hamn i San Diego, Kalifornien denna vecka.

https://www.navytimes.com/news/your-navy/2020/04/27/destroyer-kidd-nears-50-coronavirus-cases-as-more-than-half-the-crew-awaits-testing/
    • By Knorring
      Hej,

Jag mönstrade en dryg vecka sedan och blev inskriven som flygbassäkerhetssoldat gruppbefäl i Uppsala. Jag känner mig inte helt nöjd med detta eftersom att min placering begränsades mycket av rådande covid-19 kris och osäkerheten däromkring. När jag mönstrade höll rekryteringsmyndigheten (TRM) på att stänga ned all mönstring för en tid framöver i syfte att minimera smittorisken men jag kunde slutföra min mönstring. Jag fick en 7a hos psykologen och på i-testet, 9a på styrka och 8a på kondition. När jag talade med inskrivningshandläggaren berättade han jag inte kunde bli placerad på en befattning med utökad mönstring eftersom att de inte ville ha ännu fler som kom på de utökade mönstringarna. Detta begränsade mina valmöjligheter enormt, jag kunde tillexempel inte välja någon jägarutbildning vilket jag länge tränat inför. TRM har nu ändrat sin policy, de kommer inte utföra någon utökad mönstring överhuvudtaget och ska istället tillsätta utifrån testresultat på mönstring. Jag känner att jag blivit felaktigt behandlad då jag har vänner som fått de befattningar de önskat tex jägare med lägre testresultat än mig. Jag begärde ändrad inskrivning men fick då reda på att de befattningar jag önskade var fyllda. Jag funderar nu på att överklaga inskrivningen.

Jag undrar om tips på hur jag kan gå vidare och om en överklagan kommer att leda någonvart. Jag förstår självklart TRMs åtgärder för att minimera smittspridningen och respekterar dem. Jag känner dock att det skett ett misstag under rådande kris vilket påverkar mitt liv enormt.

Tack på förhand
    • By griffon
      Ganska detaljerad genomgång av vad som skulle ha kunnat bli verklighet.

Today, Sweden is known for its AIP (Air Independent Power) submarines. Yet Sweden was one of the first countries to pursue a nuclear powered submarine, starting development in 1957. This article summarizes the major features of the nuclear and AIP designs which were part of the journey to the conventionally powered A-11 Sjöormen Class.

http://www.hisutton.com/Swedish_SSN.html
    • By sleget
      Enligt GP så har det givits klartecken till att avrusta Carlskrona.
      Minfartyget Carlskrona i malpåse?

Är det så illa bevänt?
      Detta är väl det enda fartyg sverige har som klarar att segla internationellt, alltså slut med svenska flottbesök utomlands?

Gammal rubrik: Carlskrona i malpåse?, Slut på internationella seglatser?
  • Create New...