Jump to content
NiVekeN

Gradbeteckningar pa forumet - hur fungerar de?

Recommended Posts

Hejsan alla! 

Jag ar relativt ny pa forumet, men jag ar hemskt glad over att ha hittat det! Jag har sett att det finns gradbeteckningar for alla profiler, och jag undrar hur dessa bestams, och vilka grader som finns samt hur manga inlagg man maste ha for varje grad? 

Detta ar av rent intresse, men jag tror att det kan vara en kul grej att ha upplagt! :)

3 hours ago, Slaktmasken said:

Hej NiVekeN.

Kolla här :

//Mask

Tack så mycket, Mask! Det enda jag inte riktigt förstår är hur nivåerna står i relation till graderna. Det finns ju bra många fler grader än de 10 nivåerna som finns :o Eller är det något gammalt gradsystem med färre som används i detta sammanhanget?

Det finns i forumsprogramvaran två olika typer av "grader". Ranks (Grader 16 st Prao till Överste) och Groups (18 st Nivåer).

Funktionen har ändrats lite genom åren av forum-programmets funktioner. 

Därför har vissa grupper en gradbild såsom min med genralstjärnor som kommer av Gruppen (Nivån SuperAdmininstrators för min del) men jag har bara antal inlägg som ger mig ranken (grad) Förvaltare. 

Ranks är bara en bild på hur många inlägg man skrivit. Nivåerna kvalificerar man sig till antingen genom antal inlägg eller att vi manuellt flyttat någon till en nivå. Nivåerna har olika rättigheter i systemet, varav vissa administrativa.För vanliga medlemmar är det 9  nivåer och det är egentligen alldeles för många. Vi skulle klara oss med 3-4 st av dessa. 

SoldFForum_ranks.jpg

FM har bytt grader 2019 (Furir och Översergeant bl.a.) - har forumet uppdaterats för att motsvara? Om inte, finns planer på det?