Garmr Posted January 5, 2020 Report Share Posted January 5, 2020 Hej! Jag undrar lite grann kring ballistik för diverse ammunition inom försvaret, då främst 7.62 MM Sk Ptr 10 PRICK. Jag har funderat lite på om det finns någon särskild bok eller publikation som hanterar detta ämne. Jag hittade nyligen boken "Ammunitionskatalog Data och Bilder" från 2014 men till min besvikelse fann jag inget i denna bok som hanterade just ballistik. All information uppskattas. Mvh, Garmr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen-of-Battle Posted January 9, 2020 Report Share Posted January 9, 2020 Framgår ur resp manual, SkjutR samt datablad från FMV. Finns på emilia. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Garmr Posted January 12, 2020 Author Report Share Posted January 12, 2020 On 1/9/2020 at 5:39 PM, Queen-of-Battle said: Framgår ur resp manual, SkjutR samt datablad från FMV. Finns på emilia. Tack för svar! Skall undersöka saken vidare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts