Jump to content

Antagning Säk Sjö


Recommended Posts

Hej!

 

Jag har precis ansökt och blivit kallad till utökad mönstring för Säkkomp Sjö, jag undrar hur stor påverkan de ursprungliga mönstrings värdena har då i jämnförelse med de man får på UM?

 

Jag är fick helt ok resultat på mönstringen men hålls tillbaka en del av psykologen som bara gav mig en 5:a. Jag känner att jag har möjlighet att maxa alla fyskraven på UM och hoppas att detta kommer ge mig en bra boost.

 

Mina ursprungliga mönstrings resultat:

Styrka: 9

Cykel: 7

Inskrivning: 6

Psyk: 5/5

Tjänstbarhet: A

 

Någon som har en aning om vad mina chanser att komma in är?

 

Tack i förhand!

Link to comment
Share on other sites

Jag kan inte tala specifikt för Säkkomp Sjö utan enbart för andra uttagningar. Det enda som spelar någon roll nu är hur du presterar under den utökade mönstringen. Mönstringen på RM tog dig till den utökade mönstringen. Den utökade mönstringen ska ta dig in på förbandet.

 

Lycka till!

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jag ville helst av allt till säkkomp sjö. Handläggaren på RM sa att jag inte kunde söka dit för jag kunde inte konkurrera med andra så det var helt uteslutet. Lägsta för psyk var 5 jag hade 5. Hur kunde du bli antagen men inte jag? Förstår inte hur det gått till.... 

Resultat 

Styrka: 8

Cykel: 7

Inskrivning: 8

Psyk: 5/5

Tjänstbarhet: A

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

On 4/1/2020 at 10:40 PM, Viskan said:

Jag ville helst av allt till säkkomp sjö. Handläggaren på RM sa att jag inte kunde söka dit för jag kunde inte konkurrera med andra så det var helt uteslutet. Lägsta för psyk var 5 jag hade 5. Hur kunde du bli antagen men inte jag? Förstår inte hur det gått till.... 

Resultat 

Styrka: 8

Cykel: 7

Inskrivning: 8

Psyk: 5/5

Tjänstbarhet: A

 

Mvh


För förtydligande: Det var 5an på psyk som var problemet. Samma poäng som dig
 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 4/3/2020 at 1:58 PM, Viskan said:

För förtydligande: Det var 5an på psyk som var problemet. Samma poäng som dig

Hela resultatet vägs under prövningen, Psyk var den svagaste länken men ni har ej samma resultat i alla moment, kan dels vara därför.


Sen beror det på när man söker, olika perioder = olika personer som tävlar om samma plats. Du har haft otur.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 4/1/2020 at 10:40 PM, Viskan said:

Jag ville helst av allt till säkkomp sjö. Handläggaren på RM sa att jag inte kunde söka dit för jag kunde inte konkurrera med andra så det var helt uteslutet. Lägsta för psyk var 5 jag hade 5. Hur kunde du bli antagen men inte jag? Förstår inte hur det gått till.... 

Resultat 

Styrka: 8

Cykel: 7

Inskrivning: 8

Psyk: 5/5

Tjänstbarhet: A

 

Mvh

 

 

Jag sa aldrig att jag blev antagen, sa att jag fick chansen att göra UM (vilket ställdes in pga corona). Sedan tror jag att handledarna förmodligen inte säger hela sanningen till dig när du har samtalet då de vill ha dig till särskilda jobb. Din 8 på inskrivningen gjorde kanske att de ville ha dig till ett mer teoretiskt arbete trots goda fysiska resultat?

 

5 på psyke är det minsta för att få göra GMU som något annat än hemvärnet så det är inte specifikt för säkkomp sjö.

 

Handledaren jag hade var själv från det kompaniet ursprungligen och han pushade hårt för att jag skulle söka det. Verkar som att mycket beror på vilken handledare man får.

Edited by Rexex
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...