Jump to content

Deathclock

Magnus

Recommended Posts

• Replies 64
  • Created
  • Last Reply
Guest Fågel Fenix

Eftersom ni alla verkar vara mkt gladare och lyckligare nu, efteråt. så kanske ni ångrar er att ni tittade ?

Nu kommer ni bara att sitta och vänta... :/

//Högberg- som inte kommer att leka med klockan, som sannolikt inte stämmer ändå. Men jag har tillräckligt att bekymmra mig om :D

jag tycker man ska dö vid 60 årsåldern.

för sen finns det inget mer.

vid 40 års åldern måste man betala för sex :D

50 års åldern gör man det man inte hunnit göra under alla andra åren.

efter 60 års åldern börjar sjukdommar blomma ut.

Dö vid 62 perfekt

Guest Lt. payne
vid 40 års åldern måste man betala för sex  :D

Jag får så mycket sex jag vill alldeles gratis och jag har varit över 40 i tre år B)

Om du måste betala för det har du:

A: Fel partner.

B: Fel attityd.

C: Fel storlek.

:)

vid 40 års åldern måste man betala för sex  :D

Jag får så mycket sex jag vill alldeles gratis och jag har varit över 40 i tre år B)

Eller så är jag en pimp

Guest Dedicated
vid 40 års åldern måste man betala för sex  :D

Tja, är man gift får man ju betala för mer än sex........klarade mig till 2045, hur nu DET gick till.

Mjaha..... nu vet man tydligen när man skall bli maskföda:

Your Personal Day of Death is...

Monday, July 20, 2065

Hmm då kilar man vidare vid den fashionabla åldern 88år... :camo: Gör man det en gång till så blir svaret "Tuesday, August 14, 2074"... :D

@Lt Payne

En fot är 12tum= 2,54cm x 12= 30,48cm ;)

Ett pound är 411gram... :D

Man vet aldrig när döden knackar på dörren.

Bara Gud som vet när tiden är inne.

Edit:

Hur religösa är ni egentligen?

Jag är typ muslim och tror på det i koranen. Äter inte gris kött men tar gärna en öl eller två.

Fastar gör jag.

Om jag tror på liv efter döden? Ja,

Respekterar alla andra religoner

Edit:

Hur religösa är ni egentligen?

Jag önskar jag vore det, verkar skönt.

Och logiskt?

Alla religioner har en gemensam nämnare, dom löser den enorma ångest alla har inför döden, genom att lova någon sorts fortsättning efter sagda död. Man kan anta att en varelse som har förmåga att vara positiv trots sin intellektuella insikt om att ens kropp är dömd till undergång är mer framgångsrik än en varelse som på grund av denna insikt förfaller i depression. Enkel lära om arternas kamp ger således vid handen att om två arter, båda med intellektuell insikt, men där den enas gener ger en hjärna kapabel till religösa upplevelser och den andras inte, så kommer den förstnämnda arten konkurrera ut den sistnämnda. jmf homo Sapiens vs. neanderthal

Vi har en hjärna som när den dör skapar en underbar kännsla av mening, frid, kärlek etc. De som har varit mycket nära döden men återvänt kan vittna om detta tillstånd. Dessa nära döden-upplevelser kan till stor del förklara att vi som art har sådan fårmåga till religion och hopp. Möjligen hade inte vår konkurrent neanderthal denna religösa slutkläm då deras hjärnor dog. Man kan lätt tänka sig att två liknande arter, den ena med en religös slutkläm och den andra utan, genom århundraden får helt olika sätt att leva sina liv. Den ena arten med hopp och tro på att det man gör i detta liv har mening och den andra utan denna denna positivism. Den art med postivism kommer obehörligen utkonkurerra den art som inte har det.

Man kan idag bevisa vetenskapligt hur dessa nära döden-upplevelser uppkommer. Man kan också stimulera hjärnan till att uppleva det utan att hjärnan är nära döden. Detta görs med elektromagnetiska fält och försökspersoner som utsätts för detta vittnar om positiva upplevelser som till fullo överenstämmer med hur persnoner som varit nära döden beskriver det dom upplevt.

All logik pekar på att vår förmåga till religion har varit en monumental komponent i varför vår art(homo sapiens) utvecklats så enormt jämfört med andra arter.

All logik pekar obenhörligt på att det inte finns något substantiellt i någon religion.

Det finns ingen gud. Vår förmåga till religion är en genetisk feature, som gjort oss otroligt framgångsrika. Logiskt och vetenskapligt är det min slutsats.

Synd, hoppas jag har fel, för jag är också rädd för att dö.

• 3 weeks later...

Tisdag 14 februari 2040, 64 år. Jag borde alltså få ta ut mina pensionspengar redan nu eftersom jag inte kommer att pensionär.

Enligt min engelska ordbok så är 1 pound 454 gram, inte 411 som någon annan skrev. (egentligen 453, 6 gram eftersom 1 pound=16 ounces och 1 ounce=28,35 gram).

Guest Fågel Fenix
För att räkna BMI tar du Vikten/Längden upphöjt i 2, dvs om du väger 80kg dividerar med längden 1,80 upphöjt i 2 får du värdet 25

hmm...intressant inlägg då jag inte hittar ngt som anknyter BMI till ngt annat inlägg.. :)

Jo, föressten så har forskarna skrotat BMI systemet. För det tar inte hänsyn till om du är fet eller har en massa muskler :baskerHV:

Källa: min gympalärare<--duktig :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...