Jump to content
Pederb&

Större Magasin till Ak 4?

Recommended Posts

Hej,

Finns det större magasin till AK4 att köpa?

Undrar bara?

Ja det finns 30, 50 och 100 skott främst på den amerikanska marknaden. 

30 skottsmagasinen är två ihopsvetasade originalmagasin, 50 och 100 skottsmagasinen är trummagasin av plast. 

Dock gillar inte Google att man marknadsför vapendelar varför jag inte länkar annonser. 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Recon
      Nyligen la Spuhr upp detta på facebook vilket verkar intressant om det är FM som köper in dom.

Ogillar att sprida rykten men hörde en diskussion att AK4 möjligtvis ska göra en återkomst som skarpskyttevapen i FM. Enligt mig behövs då förutom ny kolv ett nytt handskydd, benstöd, avtryckare och inte minst optik. Misstänker att det utvärderas som alternativ till nytt skarpskyttesystem men om någon har mer info skulle det uppskattas.

• By Reed
      Letar efter bättre fickor än det skit som försvarsmakten försett oss med.

Jag skulle vilja ha fickor med fästsystem på, så man kan sätta som två våningar med mag, och så ska gärna den undre våningen vara utan lock, men med en gummirem som man viker åt sidan när man ska ha ut magget.

Snigels duellficka verkar vara perfekt, förutom att det blir sjukt dyrt när man ska köpa 6-8 st så om någon vet en billigare lösning så skulle jag upskatta det!
    • By Fk Bengtsson
      Tjena!

Jag söker dimensioner på plastmagasinen till AK5C/D för tillverkning av magasinsficka. Längd, bred och tjocklek vore tacksamt.

Mvh
      /Håkan
    • By wolfie666
      Tänkte kolla lite vad för tips ni har på att få bra grepp om magasinen?För snabba magsinsbyten mm. Magpul använder jag mig själv av på ak4 mag:en. Bättre än inget men inte optimalt. Dels för att det inte riktigt får plats i fickarna för sv2000. Och att det bygger en del så att de sitter fast och är lite knöligt vid snabba mag byten. Har funderat efter att tittat en del på taktisk skytte från staterna. Att hitta någon typ av grepp tejp istället. Det kommer troligen kräva att mag fickorna "moddas" lite så att magasinen kommer upp lite i fickorna. Alternativt skaffa andra fickor som är godkännda och mer lämpade.
  • Create New...