Jump to content

Större Magasin till Ak 4?


Pederb&

Recommended Posts

  • henke changed the title to Större Magasin till Ak 4?
  • Forumsledning

Ja det finns 30, 50 och 100 skott främst på den amerikanska marknaden. 

30 skottsmagasinen är två ihopsvetasade originalmagasin, 50 och 100 skottsmagasinen är trummagasin av plast. 

Dock gillar inte Google att man marknadsför vapendelar varför jag inte länkar annonser. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag köpte två stycken på 90-talet när jag var aktiv i hemvärnet.

De är helt värdelösa, patronerna sätter sig och det blir konstanta eldavbrott.

Magasinet är inte heller tätt vilket innebär att sand och grus kommer in i magasinet och ytterligare försämrar funktionen.

Du kan få köpa mina om du vill :)

Link to comment
Share on other sites

30-skottsmagasinen är riktigt dåliga och otympliga. Trum-magasinet finns men dessa har ett rykte av sig att inte vara de bästa. Har du tur kan du få tag i turkiska 25-skottsplastmag som ska vara helt ok.

 

Lite off-topic men annars rekommenderar jag starkt de tyska aluminium-magen. Nästan hälften av vikten från de svenska plåt.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, employed said:

30-skottsmagasinen är riktigt dåliga och otympliga. Trum-magasinet finns men dessa har ett rykte av sig att inte vara de bästa. Har du tur kan du få tag i turkiska 25-skottsplastmag som ska vara helt ok.

 

Lite off-topic men annars rekommenderar jag starkt de tyska aluminium-magen. Nästan hälften av vikten från de svenska plåt.

Ja de är lättare men tyvärr så håller de inte för normalt tappande i marken som plåtmagasinen gör. Samt skulle ett plåtmagasin gå sönder kan man alltid byta dem på förrådet vilket blir svårt med alumag. 
 

själv är jag sugen på 10 och 5-skotts magasin

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...