Jump to content

Hur långt tar det för MUST (GU-F)

Recommended Posts

Tjenare!

Jag har sökt till att göra GU-F som sjukvårdare. Jag har gjort en utbildningsplan och även en säkerhets intervjun med kompani chefen.

Dokumenten ska ha skickats till MUST men vad jag undrar är hur lång tid det tar mellan då och besked. Jag behöver planera ut den kommande tiden 

och skulle uppskatta ifall någon har något hum om detta.

Tack!

Spoiler

Tjena!

Räkna med att säkerhetsprövningen kan ta tid - minst en månad. Jag väntade 6 veckor innan beskedet kom. Förutom MUST ska även brottsregister hos polisen, eventuella register hos socialen och andra myndigheter granskas. Tyvärr är processen inte transparent så man hänger i limbo tills man får beskedet. Håll kontakt med din representant inom försvarsutbildarna och kolla då och då hur det går. De civila har en tendens att bromsa är jag rädd.

Håll också kontakt med den GU-F som du har anmält dig till så de vet att processen är igång. Har du anmält dig till GU1 och GU2? Det är inte alla som har gjort det. Om inte så gör det eftersom trycket är stort på sjukvårdarutbildningarna. Den jag ska delta på hade 80 sökande och 30 antogs!

Lycka till med GU-F'en - du har en fantastisk upplevelse att se fram emot.

Robert282

GU-F Såtenäs

Sjukvårdare

Edited by Robert282
Uppdatering

On 10/2/2019 at 10:03 AM, Robert282 said:
  Reveal hidden contents

Tjena!

Räkna med att säkerhetsprövningen kan ta tid - minst en månad. Jag väntade 6 veckor innan beskedet kom. Förutom MUST ska även brottsregister hos polisen, eventuella register hos socialen och andra myndigheter granskas. Tyvärr är processen inte transparent så man hänger i limbo tills man får beskedet. Håll kontakt med din representant inom försvarsutbildarna och kolla då och då hur det går. De civila har en tendens att bromsa är jag rädd.

Håll också kontakt med den GU-F som du har anmält dig till så de vet att processen är igång. Har du anmält dig till GU1 och GU2? Det är inte alla som har gjort det. Om inte så gör det eftersom trycket är stort på sjukvårdarutbildningarna. Den jag ska delta på hade 80 sökande och 30 antogs!

Lycka till med GU-F'en - du har en fantastisk upplevelse att se fram emot.

Robert282

GU-F Såtenäs

Sjukvårdare

Tack för svaret!

Sökt till GU-F via utbildarna, men de verkar inte vara någon försvarsmedicin utbildning under 2020, vet du om de kommer vid ett senare tillfälle eller är de verkligen inga utbildningar under 2020, låter ganska konstigt. Kanske inte du kan svara på såklart :)

Det är flera kurser nästa år.

Försvarsmedicin 1

22/2-2/3 Falsterbo

14-23/5 Fårö

5-14/7 Fårö

29/7-7/8 Fårö

10-19/10 Falsterbo

Försvarsmedicin 2

28/3-6/4 Ånn

22/6-1/7 Tylebäck

22-31/8 Tylebäck

21-30/11 Ånn

17 hours ago, Chassi said:

Det är flera kurser nästa år.

Försvarsmedicin 1

22/2-2/3 Falsterbo

14-23/5 Fårö

5-14/7 Fårö

29/7-7/8 Fårö

10-19/10 Falsterbo

Försvarsmedicin 2

28/3-6/4 Ånn

22/6-1/7 Tylebäck

22-31/8 Tylebäck

21-30/11 Ånn

Konstigt, stod inga på Mina sidor. Jag måste ha kollat fel!

Tack så mycket! :)

• 3 years later...