Jump to content

Förslag till sidan


Recommended Posts

Tja nu har SoldF.com nästan allting men jag tycker att det saknas vissa delar vi har fakta om Vapen, Fordon, Fartyg och t.o.m med lite tips inför lumpen.

Däremot så skulle jag vilja se lite fakta om våra grabbar på internationell tjänst osv, vilka missioner Sverige är med på (med trupper helst kanske inte behöver veta att Sverige har en observatör i Sierra Leone) och lite om IA03 motsv.

T.ex så är det ju mycket tips inför lumpen borde ju vara lite tips efter lumpen för de som tänkt fortsätta i gröna firman eller motsv.

Jaja nu är förslaget sagt och således öppet för kritik jag provade att söka på det i forumet men jag hittade således inget om det.

MVH/Krpl Molin

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Tanken har slagit mig, men jag funderar på att lägga upp lite info och tips på för utlandstjänstgöring på

http://www.ks06.tk som är en annan sida jag är inblandad i. Dessutom finns ju redan fredsbaskrarna med viss info.

 

Anledningen är att jag vill begränsa SoldF.com och inte sprida ut mig för mycket. Bättre att vara bra på ett mindre område än massor av sidor som aldrig hålls uppdaterade inom ett stort omtråde utan enbart i syfte att "mest är bäst".

Därav har vi tex inte info om olika tjänster, regementen, förbands stridstekni/taktik, etc, sådant ändras alltför ofta för att kunna hänga med.

Link to comment
Share on other sites

Hallå!

Igår skulle jag visa min bror en tråd som mig var intresant, kom då inte ihåg exakt var det låg, fick söka å djävlas :dong: för att hitta den igen, då kom jag på att det inte skulle vara dumt alls med typ en liten "knapp" vid varje tråd som man kunde typ spara på sitt konto , typ något som "Mina favorit trådar" eller dyl. Jaja tack för mig!

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Det är kanske lite svårt att göra en helt ny funktion att skapa "favorittrådar", Då går det ju att använda IE och göra en vanlig "Lägg till i Favoriter" så kanske man har gjort en mapp i sina favoriter som heter "Favorit trådar". Det kan ju vara ett sätt.

 

Ett annat sätt är att trycka på "Bevaka den tråd" Den innebär ju att man får ett mail så fort nån svara på tråden, men oxå att den läggs upp i en lista. Om du klickar på "Min Kontroll Panel" och väljer "Visa inlägg" under Prenumerationer så får du fram de trådar du vill ha extra koll på. Detta kan oxå vara ett sätt att hålla koll på sina favorit-trådar.

 

 

/ Kimster HelpDesk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 9 months later...
Däremot så skulle jag vilja se lite fakta om våra grabbar på internationell tjänst osv, vilka missioner Sverige är med på (med trupper helst kanske inte behöver veta att Sverige har en observatör i Sierra Leone) och lite om IA03 motsv.

MVH/Krpl Molin

Är det någon som ska informera om missionerna så är det FM se Missioner för mer info. Här får du all fakta om missioner, antal svenska på plats vad de gör, mandat m.m.

 

:worthy: Lennartsson

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...