Jump to content
rollebl

Vad är det för fordon på bilden? IKV?

Recommended Posts

tyckte det såg ut som en men titta på kanonen och från videon såg det ut som att ett släp satt fast efter den.

2 hours ago, rollebl said:

tyckte det såg ut som en men titta på kanonen och från videon såg det ut som att ett släp satt fast efter den.

Kolla en bild på IKV 65. Den tycker jag ser mer lik och de skulle förklara vad som är bakom kanonen.

2 hours ago, speculatores said:

Kolla en bild på IKV 65. Den tycker jag ser mer lik och de skulle förklara vad som är bakom kanonen.

chassit är defenitivt från 91an och av alla ikv61or jag hittade hadde ingen någon kort kannon.

ikv kannon.PNG

Ser ut lite som IKV91 från testerna med MJÖLNER det system som nu används dom GRKPBV90

21 hours ago, Chassi said:

Ser ut lite som IKV91 från testerna med MJÖLNER det system som nu används dom GRKPBV90

Det skulle jag också satsa mina pengar på att det är.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• By Meteor
      FMV har skickat ut en RFI om anskaffning av nytt 12cm Grk-system för förbandssättning mellan 2015-2020. Ser ut att antingen bli en REMO där man monterar pjäsen i stridsutrymmet på ett stridsfordon eller ett helt nytt pjässystem med motsvarande funktioner som AMOS eller NEMO. Skall-kravet är skott i luften(stanna-gruppera-skjuta) på två minuter och bör-kravet är en minut. Systemet avses anskaffas till de sex mekaniserade manöverbataljonerna i totalt 24 exemplar. Alltså ser det ut att ljusna på Grk-fronten återigen efter nedläggningen av AMOS och den befarade skrotningen av tolvorna.

RFI:
      http://fmv.se/upload/Bilder%20och%20dokument/Upphandling/olber/RFI%20Mortar%20Unit%20main%20document_10FMV13530-1_2.pdf

Arvet:
      http://fmv.se/upload/Bilder%20och%20dokument/Upphandling/olber/RFI%20Mortar%20Unit%20Annex%20A.pdf
    • By Perman
      The Swedish Army’s new Mjolner twin 120 mm mortar system is expected to undergo firing trials
      Forty Swedish Army CV90 infantry fighting vehicles will be equipped with the Mjolner system:

Sweden’s twin 120 mm mortar system takes shape

/Per
  • Create New...