Jump to content
Sign in to follow this  
NorrlandsGute

Mönstring flera gånger

Recommended Posts

Tjenare alla!

tänkte kolla här hur många det är som har mönstrat flera gånger och om/när ni lyckades?

jag mönstrade själv den 24:e januari i år men klarade ej psykologen pga prick i belastningsregister (fortkörning) samt kassa gymnasiebetyg som jag för tillfället pluggar upp.

Motgångar får mig grymt motiverad så kommer försöka igen när spärrtiden försvunnit samt pricken är borta.

Så hur många av er har fått mönstrat flera ggr och vad var det som fick er att komma in till slut? :baskerHV:

Jag har mönstrat 3 ggr totalt. Första gången mot pliktverket men fick frisedel. Andra gången till rekryteringsmyndigheten och fick utbildningsplats, men tackade nej senare "för jag hade inte tid just då". Tredje gången hade jag ordning på livet men fick ingen plats (skulle aldrig ha tackat nej tidigare :banghead:).

Efter det utbildade jag mig civilt och tog mig sedan in i hemvärnet via frivilligrörelsen. Planen är att försöka mönstra en fjärde gång framöver och äntligen få genomföra en mer komplett soldatutbildning :happy: (frivilligsoldat har vissa begränsningar)

Inte mönstrat flera gånger. Dock har jag fått jobba väldigt mycket för att komma till platsen jag är nu. Träning, fritid, pengar, extrema motgångar i och utanför FM. Jag älskar varje sekund av min huvudtjänst och kommer förhoppningsvis jobba som det tills kroppen ger upp.

• Like 1

Hej NorrlandsGute!

Själv mönstrade jag 3 gånger!

Först mönstrade jag för gamla värnplikten, togs inte in p.g.a. brist av plats.

Därefter för GMU 2011, då valde jag båda platser till samma regemente och de valde att stryka den kullen, visste inte vid den tiden att jag bara kunde sökt ett nytt regemente för att få genomföra GMU.

Därefter 2012 för Omgång 1 2013 och antogs då.

Kort och gott, första gången, ingen plats, andra gången, ingen plats, tredje gången small det! 

Det är bara att kämpa på och försöka igen! Skam den som ger sig! :)

Mvh

EnSvenskTiger