Jump to content

Hur skulle man stoppa en 122a?

Recommended Posts

Guest strvkomp
Edit: Man hittar ett gäng bioldlare och så släpper man in fetmånga bin i luftintaget.

Öhhh... :D Nej! Det kommer inte att funka.

Edited by strvkomp
  • Replies 363
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

:)

Men borde inte det absolut enklaste vara

att springa fram och klistra dit ett klistermärke eller dyligt och därmed

göra sig skyldig till att ändra på FM materiel.

Vilket i sin tur självklart kommer att medföra att 122:an självantänder

Skrapa bort M-nummret så är problemet löst.

• 3 weeks later...

Tjenis!

Går det öppna någon av luckorna i vagnen utifrån? När någon sitter i förstås?

Jag tänkte en hkp och en tårgasgranat skulle väl göra livet surt för dem. :)

Jag det är klart att man akan öppna luckerna utifrån men jag menar är dom låsta innifrån?

Edited by wolfie666

Det går att spärra luckorna, men det största problemet är nog att ta sig upp på vagnen.

(förmodligen så har besättningen även tagit med sig vevarna ner i vagnen och du behöver alltså ta med en egen för att ens kunna försöka öppna luckorna)

Man får börja med att säga till på skarpen. Funkar inte det så får man chockhöja skatten på diesel.

du måste vara en grym skyddsvakts instr.

- Våldstrappan! Tänk på våldstrappan!

:)

Öhm.. vänta tills den kört slut på soppa?  ;)

Jag har hört att den gör ont sålänge soppa finns i den, men det är klart, sthlm är väl det som diskuerats mest och det finns ju så många hus där redan ;)

sådär 80 cm höga då (eller är det 120 cm man kan klättra... orkar inte hämta manulen)

Hindertagningsförmåga: 1,1m

Källa: mmmm, gissa en gång va...

Edit: extra citat o trams.

Edited by Cwacker
sådär 80 cm höga då (eller är det 120 cm man kan klättra... orkar inte hämta manulen)

Eller så gräver man ner balkarna i tunnelbanan så att de sitter fast.

Tror att det skulle funka med en molotov i luftinsuget till motorn.

Detta resulterar förmodligen endast i att papperinsatserna i luftrenaren brinner upp (vilket på sikt kommer att påverka motorn, men inte i detta scenariet).

:) S-Tank.

Tyvärr inte då vagnen är utrustad med ett system som stänger luftintagen om temperaturen överstiger en viss nivå.

Därefter suger den in luft via tornet.

The Swede :)

Tyvärr inte då vagnen är utrustad med ett system som stänger luftintagen om temperaturen överstiger en viss nivå.

Därefter suger den in luft via tornet.

The Swede :)

Nope, du tänker på kylfläktarna. Där finns brandvarningstrådar som gör att fläktarna stängs när det blir för varmt.

:D S-Tank

Ok, en fråga som är OT som bara den:

Hur lång får man vara max för att få göra värnplikt i en 122?

Jag är nämligen 1.89 och på pliktverket sa dom att jag var för lång när jag frågade. :(

Fungerar inte gammeldags hederliga stridsvagnshinder längre? Tre rejäla bitar järnvägsräls som svetsas ihop på mitten t.ex?

med tanke på att 122:an nu rullat omkring på Stockholms gator (eller var den nu

rullade omkring) i över ett år (första inlägget) så bör ju vagnens tank vara tom...

Nu har vi bara återuppbyggnadsarbetet av Sthlm kvar, jag hoppas att inte polisen/

militären skulle vela lika mkt som Soldfforums medlemmar om det här verkligen

hände :P

Borde väl funka.

Spränga sönder banden?

Springer du fram och laddar?

Minera city.

Det var ett fall i USA for ett tag sen dar nagon dare hade stulit en buss och tokkorde. Han korde fast i en bilko, sa tre snutar kutade upp bredvid och slangde in en spikmatta framfor bakhjulen. :)

Ater till amnet, om nagon skulle sno en strv kunde det val inte vara sa otroligt svart att hitta pskott och polis med passande utbildning?

Nar en Strv M60 stals i Los Angeles hade foraren glomt stanga luckan, sa poliser klattrade upp, lutade sig in och skot honom.

Du berättar vem du är: Avbryt! Skyddsvakt! B) Det är jävligt viktigt annars kan det bli jävligt kinkigt i rätten när han säger: Jag visste inte vem du var, jag såg inte bindeln! ;) Sen är det bara att dra upp batongen =)

Nej skämt åsido jag skulle nog ringa vägverket och be dom lasta upp alla betonggrisar dom har på lastbilar så fort som möjligt, fixa färg lasten från en helikopter. Kasta massor av flashbangs framför den för att förblinda och ösa ut tårgas och hoppas att det kommer in nånstans, förhoppningsvis kan man få den att stanna i ett betonggrishav och skjuta sönder alla sikten och dylikt.

Ater till amnet, om nagon skulle sno en strv kunde det val inte vara sa otroligt svart att hitta pskott och polis med passande utbildning?

Nar en Strv M60 stals i Los Angeles hade foraren glomt stanga luckan, sa poliser klattrade upp, lutade sig in och skot honom.

Du har inte läst hela tråden, va?

Till alla som ville försöka med bin o tårgas; hur skulle ni lösa problemet om individen/erna hade på sig personliga nbc-skydd inuti vagnen?