Jump to content

Midsommar??????

Fk.Mandrake

Recommended Posts

Så kastar sig midsommar afton återigen över oss med sin prakt och härlighet.

Nu dagen innan jag påbörjar ett par nattpass på Hotell Gripen, vill jag enbart delge er alla en stilla tanke och vädjan.......

Bli inte så djävla fulla!!!! Det är inte ett årligt SM i vem som kan bli av med flest hjärnceller på kortast möjliga tid.

Det finns roligare saker att göra än att spendera 6-8 timmar i en stålcell som luktar rengöringsmedel. Speciellt på midsommarafton då det i nattens timmar brukar finnas en uppsjö av trevliga skogsälvor ute! ;)

Och om det nu trots allt blir lite fel, tänk på följande: Bråka inte med polisen(dumt att åka fast för våldsamt motstånd!), säg inte ditt personnummer och ha inte leg på dig(isåfall kan du få ett samtal från socialen), du kommer ut om max 8 timmar så passa på och sov.

Och kanske det viktigaste: BRÅKA INTE MED ARRESTVAKTEN! JAG FATTAR INGA BESLUT, JAG BARA JOBBAR DÄR!!!!

He en riktigt trevlig Midsommar! :D

Bra råd :)

Efersom det är min tur att strå för Midsomamrmiddagen i år igen, så skall jag försöka undvika att bli så Drängafull som jag blev förra gången det var min tur, "värden skall alltid ta skålen" :D

MEN GLAD MIDSOMMAR från Lysekil!

hmm...

Tanken är att vi ska ha en typ av mångkamp med bla. luftgevärsskytte och yxkastning :blink: Får nog bli självutnämnd säkerhetsansvarig :)

//Yman.

Guest Fågel Fenix
En riktig Livgardist firar inte midsommar, han firar Gustav Vasas intåg i Stockholm!

480 år sedan i morgon.

Jaja, dom käka nog färskpotatis och siiiillll dom också :D :D

Skit i nubben bara, smakar inte så gott och tar bort medparten av hjärncellerna.

Nä sånt där dricker man bara när man är magsjuk. Dödar ALLT! :D

Skit i nubben bara, smakar inte så gott och tar bort medparten av hjärncellerna.

Nä sånt där dricker man bara när man är magsjuk. Dödar ALLT! :D

Jag vill bara önska trevlig midsommar och påpeka att det Fågel Fenix säger är bara sant till 50%. Det är nämligen bara dom dumma hjärncellerna som inte hinner undan!

Kom ihåg detta, man blir alltså smartare av att supa!

////////Gabriel som jobbar hela midsommarhelgen och kan därför inte bota några dumma hjärnceller. :alien::navy::}:)

:baskerPa: <---detta dödar allt...

Ja, minsann, idag är det midsommar, denna undersköna hedniska högtid då alla svenskar dricker sig utvecklingsstörda och imiterar grodor kring en gigantisk fallos, nedkörd i backen.

Varför - vänner, Svenskar, landsmän – har inte den kyrkliga överhögheten för länge sedan utrotat en fertilitetsrit till självaste Frej? Jag menar, de konstruerade ju luciahögtiden som motvikt till hedniska midvinterfesligheter… Kan det vara så att man verkligen inte lade märke till att de stora ’krucifix’ som sattes upp på nordiska ängar varje sommar var utrustade med testiklar?

Nåja, jag är glad att vi åtminstone har en ren asathru-högtid kvar i Sverige. Det finns en viss charm med det.

Nåja då var man tillbaka från Sveriges mest avslagna fest.. ,O:-(

kl 10 försvann 50% för att ha..hrmm...*raj raj banka banka..*11.00 1 fjärdedel vakna...då gick jag + 3 andra till hem... :huh::lol:

Satan vilket jägarväder det var igår. Är det inte fantastiskt hur länge det kan vara uppehålla före och efter Midsommar - men på självaste Midsommarafton så är det 110% jägarväder..!?!?!

Nej, jag provade inte lingonsillen...verkade inte riktigt riktig.. min favvo är fortfarande hemgjord inlagd sill!

Och _snart_ får vi mumsa surströmming igen!!! :navy:

Och varför var det ingen som lyssnade på vad jag sa då??????? ,O:huh:

Som vanligt en strid ström av LOB:are in på Hotellet. Iofs så var de flesta hyggliga trevliga och trevliga prickar som enbart kolkat lite för mkt. Hittade tom. två värnpliktiga ibland dem. Låt oss säga så här: Amf i Göteborg håller fanan högt!!!! ;) Finns inget trevligare än att diskutera lite vapen och utrustning med intresserade och trevliga människor, kl.0700 då det är dags för dem att gå hemmåt till sin tillfälliga förläggningsplats.

En av grabbarna fick tom. karta för att lättare hitta tillbaka. Han utsågs av undertecknad till Grp.Ch för en liten tremanna patrull som alla skulle åt samma håll och som släppts ut samtidigt.

Det gäller att ha kul på jobbet! :D

Var själ ute i min födelseort, Lysekil, som var rankad som en av dom "hetaste" städferna för midsommarfirande ungdomar :huh:

80 poliser var på plats, med hästar och hundar och piketer och annat...

Eftersom jag har firat ett ANTAL midsommrar i Lysekil, så tyckte jag att det var väldigt lugnt denna kväll, och dessutom mindre folk än vanligt, trots att vädret faktiskt var hyfsat bra... Dock så var varje polisgrupp förföljd av en hög med människor meed kameror och videokamror, som skulle "Bevisa polisens övergrepp" ,O

Men annars s var det lugnt.. Lite slagsmål här och där, ironiskt nog så vat det mest "tunn tjej spöar sin välbyggda neandertalpojkvän"-slagsmål...

Hemkommen från vansinnigt rolig midsommarfest ute i obygden. Mycket nubbe, Guinness samt vin konsumerades - tillsammans med ohyggliga mängder sill. Detta åtföljs av grillafton med den "nya" svenska kärnfamiljen. Dvs diverse protesbröder - ingifta - ex - bekanta - syskon - kusiner - folk som ingen visste vem det var osv. Vansinnigt roligt. Tog en sista svängom med värdinnan vid halv fyra-tiden innan man styrde kosan mot övernattningsplats. Vansinnigt roligt, glada fulla människor som bara har roligt och festar och dansar samt lär känna varandra. Samt den traditionsenliga bakfyllebrännbollen med alla deltagare dagen efter. Undertecknad slog matchens första frivarv, vilket resulterade i en MYCKET slutkörd Toll som totalkollapsar i gräset i väntan på att få slå igen :Malaj:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...