Jump to content

Säkerhetssoldat Sjö - Amf1 - Västra Frölunda


Recommended Posts

Hej alla!

 

Precis mönstrat och denna gången gick det vägen. 

 

Yrkesvägledaren hade SÄK Gruppchef som mitt första val. Även informatörerna som gick omkring pratade om denna utbildningen och att den skulle vara grym.

Efter samtal med yrkesvägledaren valde jag också denna utbildning, då den verkade riktigt rolig och "häftig" samt fysiskt prövande.

Handledaren sa att jag troligen kommer in. Var några ynka poäng ifrån att vara "säker".

 

Hur som helst vänder jag mig nu till er som har lite mer insikt och inte enbart vill "Värva" personer till olika förband. 

Vad har jag gett mig in på?

Vad kan jag förvänta mig?

Något jag bör veta?

Något jag bör fokusera extra på innan inryckning (Träningsmässigt)?

Hur cool är "hatten" egentligen? :winner:

Övrigt? 

 

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Tydligen! Jag hade inte sett någon information om det på försvarsmaktens hemsida. Bara snubblade över det i någon tidning som låg på frm.

Sen pratade med informatörer om det, ingen verkar ha speciellt mycket koll på det. Skulle vara väldigt fysiskt, stor ryggsäck och mycket fältdygn.

 

Sen skulle det bara rekryteras 8 personer dit. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hej edolF!

 

Grattis till tjänsten!

Angående träning, rekommenderar jag att du vidmakthåller eller höjer din nuvarande form för att vara väl förberedd! Stora tips är att träna förebyggande, förbättra styrka kring knän, core-muskulatur, ben, rygg, axlar, bröst, kondition och RÖRLIGHET! (Biceps är vackert men inte nödvändigt...)

Glöm ej att om du har möjlighet, träna på att gå i kängor, många får problem med benhinnorna då de aldrig gått i kängor innan.

 

Lycka till!

Mvh

EnSvenskTiger

Link to comment
Share on other sites

 

10 hours ago, EnSvenskTiger said:

Hej edolF!

 

Grattis till tjänsten!

Angående träning, rekommenderar jag att du vidmakthåller eller höjer din nuvarande form för att vara väl förberedd! Stora tips är att träna förebyggande, förbättra styrka kring knän, core-muskulatur, ben, rygg, axlar, bröst, kondition och RÖRLIGHET! (Biceps är vackert men inte nödvändigt...)

Glöm ej att om du har möjlighet, träna på att gå i kängor, många får problem med benhinnorna då de aldrig gått i kängor innan.

 

Lycka till!

Mvh

EnSvenskTiger

 

Hej Tigern!

 

Tack så mycket, otroligt stolt och ruskigt taggad.

 

Är lite i valet och kvalet om jag ska förlänga mitt gymkort eller inte. Skulle du säga att det är värt det? Kommer naturligtvis inte lägga ner styrka om jag inte förlänger utan snarare träna med kroppen! 

 

Sen har jag börjat gå med 15-20 kilo i ryggsäck, dock inga kängor än, tänkte att jag ska vänja kroppen vid väskan och det innan jag tar bort den sista lyxen (bra joggingdojjor). 

 

Någon specifik rörelseövning du rekommenderar? Jag tränar olika sporter och liknande, det kanske bidrar till rörlighet en del? 

 

Tack för svaret!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej edolF

 

Ursäkta sent svar!

 

Vill du träna med kroppen rekommenderar jag starkt att du laddar ner Försvarsmaktens träningsapp! FMTK, där kan du få ett helt träningsschema med kroppsövningar och dyl.

 

Än en gång, prova appen för inspiration! Där finns även en enorm rörelsebank med övningar för rörlighet och styrka/kondition!

Fortsätt med sporter! :) Alltid bra att fortsätta röra på sig!

 

Mvh

EnSvenskTiger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...