Jump to content
Garmr

Samling av Försvarets böcker i PDF-format

Recommended Posts

Har under de senaste åren lyckats samla på mig ett antal av Försvarets handböcker, manualer, och diverse texter i PDF format och tänkte då att jag skulle lägga upp dom här för lättare åtkomst för andra:
(Notera, alla dessa har lokaliserats på nätet och bedöms därav som inte sekretessbelagda. Särskilt, för mig, intressanta objekt markeras med tjock text.)

Om du har några andra dokument runt omkring så får du jättegärna dela med dig av dom här nedanför, spelar ingen roll hur "små" och obetydliga dom må vara för dig, för någon annan kan det vara en guldgruva!

Mvh/

Garmr

Edited by Garmr
  • Like 1
  • Thanks 1

Hej!

MSR-serien och Handbok Markstrid/Handbok Armé är samma serie, de bytte bara namn på böckerna en bit in i processen.

Många av vapenreglementena har blivit ersatta eller kompletterade av nya manualer,  som kom ut för inte så länge sedan.

Många av Försvarsmaktens dokument (reglementen, manualer, handböcker, instruktioner, fickminnen osv) finns här:

Sidan "Dokument" på www.forsvarsmakten.se

SäkR finns också på Försvarsmaktens hemsida för den som har behov eller bara är intresserad. Är man förtjust i smörjscheman och materielvård finns här: MVIF, Materielvård i Försvarsmakten.

• Thanks 1

Hej

När jag genomförde min värnplikt med befattningen gruppchef så fick vi en bok under GBUn. Minns inte vad den hette och kan inte hitta denna. Någon som kan hjälpa mig på traven? Gärna var den finns att införskaffa också.

Tack på förhand!

/R

@Benji1 du får hjälpa till lite och beskriva viken typ av bok, ämne, utseende, osv. :)