Jump to content
Sign in to follow this  
React

Resultat prövning

Recommended Posts

Hej.

Jag har prövning på rekryteringsmyndigheten den 13 februari. En fundering jag har är kring själva resultaten på prövningen, vad behöver man x/9 av varje moment för att bli exempelvis jägare? Jag har tidigare gjort prövningen och den mest intressanta tjänsten jag fick tillgänglig var eldledningssoldat i Boden. Jag hade dock sovit 2 timmar av ren nervositet natten därinnan och idag är jag elitidrottare så jag är inte så värst oroad kring de fysiska testerna, snarare teori/IQ-provet.

Hej React!

Jägare kräver 7:or på Fys-testerna samt godkänt "Jägartest" hos Rekryteringsmyndigheten! (75 step-ups per ben med 15kg i en ryggsäck) därefter en Kompletterande prövning på förband innan Grundutbildningsstart!

Inskrivningsprovet (Datortestet) kan du öva inför exempelvis genom att plugga på ordkunskap från ett vanligt Högskoleprov då det används en hel del förlegade uttryck inom Försvarsmakten.

Det svåraste testen för många är Psykologen! Svara sanningsenligt och försök inte att "omkullkasta" psykologen då dessa är EXTREMT duktiga på att läsa folk och bedöma lämplighet!

Har du fler frågor tveka inte fråga!

Mvh

EnSvenskTiger

1 hour ago, EnSvenskTiger said:

Hej React!

Jägare kräver 7:or på Fys-testerna samt godkänt "Jägartest" hos Rekryteringsmyndigheten! (75 step-ups per ben med 15kg i en ryggsäck) därefter en Kompletterande prövning på förband innan Grundutbildningsstart!

Inskrivningsprovet (Datortestet) kan du öva inför exempelvis genom att plugga på ordkunskap från ett vanligt Högskoleprov då det används en hel del förlegade uttryck inom Försvarsmakten.

Det svåraste testen för många är Psykologen! Svara sanningsenligt och försök inte att "omkullkasta" psykologen då dessa är EXTREMT duktiga på att läsa folk och bedöma lämplighet!

Har du fler frågor tveka inte fråga!

Mvh

EnSvenskTiger

Tusen tack!

Fick en 9a på ISOKAI-testet och en 6a på cykeltestet senast. Får se till att höja mig på cykeltestet nu då samt jobba på ordkunskapen.

Tusen tack igen!

Mvh

Jag skulle köra några intervall pass och långdistans pass på en träningscykel fram tills testerna sen vila 3-4 dagar inför mönstringsdagen.

Får man fråga varför tog du inte eldledningssoldat i Boden? Finns många uppgifter där som även jägare gör vilket hade varit en merit om du senare sökt till ett jägarförband typ FJS, KJ-komp.