Jump to content

Spionage

JohnDoe

Recommended Posts

Men tingsrätten har tagit fasta på att något militärt hot mot Sverige inte kan anses föreligga inom överblickbar tid. Därmed kan straffet för huvudmannen stanna vid åtta års fängelse, enligt rätten.

Intressant att hotbilden vägs in.

Det är väl rimligt att hotbilden vägs in då straffet för spionage under t ex krigstid

hade blivit betydligt hårdare, det är inte speciellt länge historiskt som vi avskaffade

dödsstraff under krigstid....

märkligt dock att vissa mördare kommer ut betydligt tidigare. vrickat

Egentligen inte, tycker jag. Spionage för främmande makt har ju potential att orsaka en väldig mängd svenska döda i händelse av krig.

Nu glömmer ni en sak. Även om spionaget mot ericsson inte rör något militärt överhuvudtaget så drabbar det sverige. Låt säga att CIA spionerar på ericssons sätt att hantera bokföringen. Ericssons bokföringsteknik är så överlägsen att dom kan sälja billigare telefoner än motorola och motorola riskerar att försvinna. CIA vill ha kvar motorola och de jobb och skatte intänkter motorola ger amerikanska staten. Därför ger cia alla bokföringstekniska hemligheter till motorola. Det kostar Göran Perssons kassa-kista många sköna uteblivna miljarder det.

Civilt spionage mot svenska företag eller till och med svenska enskilda medborgare(ex. Lantz), är i allra högsta grad en nationell angelägenhet.

8 års fängelse är alldeles för lite, livstid eller dödsstraff tycker jag det ska va på landsförräderi :D

Helst skulle de dessutom förlora alla medborgerliga rättigheter samt om möjligt utvisas efter avtjänat straff. De är inte värd ett piss i mina ögon.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...