Jump to content

Om ni fick välja en, Isokaitest eller cykeltest att träna inför vilken skulle det vara?


Recommended Posts

I en hypotetisk värld, där du bara får välja en av sakerna att träna på inför mönstringen. Skulle det vara Isokai(styrke)testet eller cyklingen? Vilken är jobbigast för en helt vanlig medelmåtta att göra?

Notera gärna att detta som sagt är rent hypotetiskt och inte gäller mig eller någon annan. Enbart nyfiken.

Link to comment
Share on other sites

Beror helt klart vad du siktar på för tjänst. Löpning/cykel ska man prioritera enligt mej högst. Många pratar om att de kan "kötta" kondistest av olika slag men ändå cyklar de 5or och springer under 50 på milen på SANS-tester.

 

Kan man träna tre gånger i veckan utöver idrotten man gör på skolan så skulle jag köra två pass löpning och ett gympass med fokus på helkroppsövningar, typ marklyft, benböj, pullups och bål.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Om jag enbart fick välja ett test hade det varit Cykeltestet då det är ett svårare test att prestera bra på. Generellt sett om du är någorlunda tränad kan du klara av att dra en "7:a" som är kravet för att gå vidare mot Jägartjänst (om detta är det du söker). Cykeln kräver annorlunda muskelgrupper mot vad som krävs för att springa milen då detta är ett Anaerobt-test.

Lycka till och se nu till att söka in och genomföra en prövning! 

Det värsta som kan hända är att du får ett nej! :)

 

Mvh

EnSvenskTiger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...