Jump to content

• Similar Content

• By Laddslav
      Jag satt och pillade med lite utr. som vi ska ha till ett soldatprov och när jag skulle bära fram två st Patrulltält 8 så kände jag att det ena tältet vägde nästan dubbelt så mkt som det andra tältet. Jag tog ut tälten för att kolla så ingen hade stoppat ner ett tolvtält eller liknande i påsen men visuellt så såg dom likadan ut. Så min fråga till er som kan sin sak är finns det olika typer/modeller av patrulltältet.???

//Laddis
    • By majk
      Satt bara här på jobbet och kom på alla idiot grejer man har gjort i tältet på olika övningar.
      Och jag kan inte tänka mig att det bara va min grupp som gjorde detta, för er som inte fattar vad jag pratar om får jag la beskriva hur det går till

Vi säger att man kanske har vart ute på patrull kommer in i total fältkoma går och lägger sig, 30 min senare vaknar man i zoombie mode tänker "hmm va f** jag ligger juh på fel plats? "

*man har roterat tältet i huvet i sömnen*

Man reser sig upp tänker va f** nån har lagt sig på min plats! man börjar vandra, hör nånstanns i bakrunden eldposten tjöta,

Man tänker "grr puckade eldposten fattar juh inte att jag ligger på fel plats!" man går å lägger sig mellan typ 2 andra helst en Yoff, man klämmer in sig med våld för man e juh helt säker på att nån jävel snott ens plats. 10 minuter senare vaknar man och tänker va f** ligger jag här för och börjar vandringen tillbaka =)

Detta hände nog oss varje gång vi va på övning anting gjorde man det själv eller så fick man tahand om någon med denna tomma zoombie fältkoma blicken när man va eldpost ...

*koma-soldat 1 står och sparkar på sovande soldat 2* "hrmpf flyyta dig du har min plats" man ställer sig upp och säger "neej du har vänt på tältet i huvet din plats är däääääär" man pekar och visar koma soldaten vart hans plats är.
    • Guest Fluffizaki
      By Guest Fluffizaki
      Någon som kan något om försvarets gamla trekantiga, camoflage-färgade tyg knäppetält?.
      Råkade köpa två men vet inte vad jag ska med dom till (trodde det var de nya...)
      Tack för din insats...
    • By Larsson106
      Hej.
      Är på desperat jakt efter ryggsäck K-70 som verkar vara nära på omöjlig att få tag på. Har närapå dammsugit nätet.
      Det samma gäller den excellenta romboida täldelen sk " ensamma vargen.

Vore tackam om någon kan ge några tips hu jag kan komma över ett ex av vardera (helst 2 tältdelar)

Kanske finns det någon därute som kan tänka sig att sälja till mig???
    • By Jonte11
      Är det någon som har ett tips på vart man kan köpa knäppetält mod. galon. Jag har letat som en galning, men jag hittar inga..
      Hjälp!!
  • Create New...