Jump to content

Radio 103 + Motorola

Beeos

Recommended Posts

Är det fler än jag som haft problemet med att PTT dubbel ger upp? Troligen p.g.a. kontakten till motorolan ger upp då den verkar ömtålig.

Så nu efter att jag fick ut en ny PTT dubbel så tänkte jag behålla kittet ihop och inte dela det. Och hoppas på att denna håller längre än den förra.

Hur gör ni? Delar ni ert "kitt" för att låsa in eller behåller ni delarna ihop? Gissar att fler än jag haft problem med PTT dubbel.

Jag har fått byta min dubbla PTT en gång nu. Men med den nya så upplevede jag problem igen. Efter att vi felsökt själva med olika enheter mm så hittade vi ett problem med de nya comtac lurarna. Man får inte ställa upp känsligheten på käkmicen på högre än noll. Efter lite meckel och pill hittade vi en hjälplig lösning men inte hundra. Vi identifierade ytterligare problem som inte har med PTT:en och göra utan med svartradion. Eftersom inte hela systemet används,hos oss i varje fall. Dvs radion i PB 8:an. Så minskar räckvidden extremt. Skillnaden märks nämnvärt när bandvagnplutonen som har en sladdantenn av något slag. Deras räckvidd är mycket bättre och mycket mindre problem. 

Men för att återkoppla till huvudämnet. Tror att det är ett större problem en bara känsliga kontakter.