Jump to content

Glock 17

Guest Hemvärnet

Recommended Posts

Guest Hemvärnet

Hola!

Såg att det inte fanns något köpes/säljes och att man inte fick skriva sådana inlägg, vilket respekteras.

Men däremot så frågar jag om det är någon här på detta forum som vet VART man kan köpa en bok om glock17 ? har själv en och skulle vara roligt att ha några böcker i bokhyllan just om denna fina pistol. Gärna någon bok med roliga tillbehör tips/trix men även en tjock bok om fakta/vård.

helst på svenska, och svenska affärer.

Guest Hemvärnet

man kan inte bli missnöjd på Soldf.

Är bara intresserad av att läsa historia, hur dom framställde pistolen, bilder på olika modeller, vapen designers som har utsmyckat glockas med silver mantlar etc. Och även ingående vård genomgång.

Även böcker med Beretta 92fs, sig sauer och colt government 1911 A1 skulle vara intressant.

• BlåGul -1

Slå på "Glock" på valfri internetbokhandel så hittar du nog en del.

Den enda bok jag har i ämnet är "Glock: The new wave in combat handguns" av P.A. Kasler. Den har några år på nacken och har således inte så mycket information om de nyare glockarna, men jag rekommenderar den ändå, den innehåller en hel del historia om vapnet, en del intressanta fakta och detaljerad teknisk information med pedagogiska bilder. Köpte mitt ex (hårdpärm) från Bokus för runt 300 kronor IIRC. Boken har ISBN 0-87364-649-5.