Jump to content
Sign in to follow this  
Perman

Spanska flottans nya ubåt nu för stor för dockan i Cartagena

Recommended Posts

https://web.archive.org/web/20170127204826/http://www.janes.com/article/67182/spain-s-first-s-80-submarine-to-lack-aip

 

Det här var ju också allvarligt:

 

Spain's first S 80-class submarine will not be fitted out with an air independent propulsion (AIP) system, as development of the system will not be ready in time, according to the admiral in charge of Maritime Action (Almart).

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, vikingman said:

https://web.archive.org/web/20170127204826/http://www.janes.com/article/67182/spain-s-first-s-80-submarine-to-lack-aip

 

Det här var ju också allvarligt:

 

Spain's first S 80-class submarine will not be fitted out with an air independent propulsion (AIP) system, as development of the system will not be ready in time, according to the admiral in charge of Maritime Action (Almart).

 

Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem?

 

Beställningen av dessa ubåtar typ S-80A har föregåtts av div. dispyter:

Scorpène class Spain

Quote

"In 2003, the Spanish government ordered four Scorpène AIP submarines worth €1,756 million.[28] However, the Spanish navy canceled the order, and ordered four S-80-class submarines, instead. This has caused conflicts and controversies between DCNS and Navantia, as the latter is still involved in the construction of the submarines sold to India, Malaysia, and Chile, while the S-80 is offered on the export market.[29] As an answer to the competition from the S-80, DCNS designed its own enhanced version of the Scorpène called the Marlin class, but little is known about this design and the Scorpène is still offered by France on the export market. The dispute was settled when Navantia gave up export rights on the Scorpène class, leaving DCNS sole responsible for the project."

 

/Per

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Perman said:

 

Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem?

 

/Per

Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 hours ago, Perman said:

Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem?

Det är mycket annat som också är amerikanskt i dem och man därför kan ställa precis samma fråga om. Eftersom UTC har levererat till NASA känns det inte som ett osäkert alternativ bara för att de inte har nån hemmamarknad för stora ubåtar utan bara mindre obemannade som det här är en större version av.

13 hours ago, speculatores said:

Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också.

Som att förbränningsmotorernas bränsle också är etanol.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7/21/2018 at 8:09 AM, speculatores said:

Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också.

Men med den stora skillnaden att de inte verkar kunna...

Jag menar Sveriges ubåtar har ju inte varit kattskit precis.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  



×