Perman Posted July 18, 2018 Report Share Posted July 18, 2018 (edited) Efter förlängningen som gjordes för att göra ubåten sjövärdig så har den nu visat sig vara för lång för dockan i Cartagena: Spain's new submarine 'too big for its dock' /Per Edited July 18, 2018 by Perman 1 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted July 20, 2018 Author Report Share Posted July 20, 2018 Spanska försvarsministeriet tillbakavisar nu uppgifterna: Spanish defense ministry refutes reports of new submarines being too long for their pens /Per 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikingman Posted July 20, 2018 Report Share Posted July 20, 2018 https://web.archive.org/web/20170127204826/http://www.janes.com/article/67182/spain-s-first-s-80-submarine-to-lack-aip Det här var ju också allvarligt: Spain's first S 80-class submarine will not be fitted out with an air independent propulsion (AIP) system, as development of the system will not be ready in time, according to the admiral in charge of Maritime Action (Almart). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Perman Posted July 20, 2018 Author Report Share Posted July 20, 2018 41 minutes ago, vikingman said: https://web.archive.org/web/20170127204826/http://www.janes.com/article/67182/spain-s-first-s-80-submarine-to-lack-aip Det här var ju också allvarligt: Spain's first S 80-class submarine will not be fitted out with an air independent propulsion (AIP) system, as development of the system will not be ready in time, according to the admiral in charge of Maritime Action (Almart). Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem? Beställningen av dessa ubåtar typ S-80A har föregåtts av div. dispyter: Scorpène class Spain Quote "In 2003, the Spanish government ordered four Scorpène AIP submarines worth €1,756 million.[28] However, the Spanish navy canceled the order, and ordered four S-80-class submarines, instead. This has caused conflicts and controversies between DCNS and Navantia, as the latter is still involved in the construction of the submarines sold to India, Malaysia, and Chile, while the S-80 is offered on the export market.[29] As an answer to the competition from the S-80, DCNS designed its own enhanced version of the Scorpène called the Marlin class, but little is known about this design and the Scorpène is still offered by France on the export market. The dispute was settled when Navantia gave up export rights on the Scorpène class, leaving DCNS sole responsible for the project." /Per 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speculatores Posted July 21, 2018 Report Share Posted July 21, 2018 9 hours ago, Perman said: Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem? /Per Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
griffon Posted July 21, 2018 Report Share Posted July 21, 2018 22 hours ago, Perman said: Enligt JFS 2014-15 så är det tilltänkta AIP systemet för ubåtarna typ S-80A "UTC ethanol reformer fuel cell system" på 300 kW. Frågan är varför man inte bara köper in Siemens bränslecellsystem? Det är mycket annat som också är amerikanskt i dem och man därför kan ställa precis samma fråga om. Eftersom UTC har levererat till NASA känns det inte som ett osäkert alternativ bara för att de inte har nån hemmamarknad för stora ubåtar utan bara mindre obemannade som det här är en större version av. 13 hours ago, speculatores said: Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också. Som att förbränningsmotorernas bränsle också är etanol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martinator Posted July 29, 2018 Report Share Posted July 29, 2018 On 7/21/2018 at 8:09 AM, speculatores said: Låter lite som "vill-kan-själv" attityden finns i Spanien också. Men med den stora skillnaden att de inte verkar kunna... Jag menar Sveriges ubåtar har ju inte varit kattskit precis. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.