Jump to content

Är detta T2 Basker?

Linus

Recommended Posts

Det där är Göta Lejon!

Ing 2 (Göta Ingengörregemente) har likadant, dock har jag aldrig sett det på en basker, bara på m/87 (under gradbeteckningen på axelhylsan)

Skäms på er att kalla det för ing2 prylar...... Ser ni inte att det är ett lejon i silver.....

ING 2 har någon form av gul färgad metall ... mässing eller guld om det tvista de lärde....men silver e kungens färg därav LG

Edited by därdugårharjagredanvarit

Hmmm... Som Swede påpekar ser inte T2s nya baskertecken ut sådär, utan det där är göta lejon, som alla "göta" regemneten har, doc är det bara T2 som har i silver, det andra är MÄSSING!!! finns en tråd om det tidigare om varför...

Färgen är dock riktig...

Vilken idiot på T2 har tänkt till nu?

Sedan var det nog dom sämsta korten på FMs sida jag sett på länge... Oknäppta uniformer, skäggstub, jag vet inte allt, Gör om Gör rätt!!

Edited by Fu Dahlberg

Det stod något om skolinformatörer. Kan det vara så att RekyC haft sina flottiga fingrar med i spelet?  :/

:huh:

Bra tänkt ... :(( Det står RekryC över hela sidan ... :):lol:

Synd att se skolinformatörer som ser ut som de ryckt in dagen innan. Ingen flottist dock, då hade det sett betydligt bättre ut ... :P :D

Amf-killen ser riktigt farlig ut ;)

Det där är Göta Lejon!

Ing 2 (Göta Ingengörregemente) har likadant, dock har jag aldrig sett det på en basker, bara på m/87 (under gradbeteckningen på axelhylsan)

Skäms på er att kalla det för ing2 prylar...... Ser ni inte att det är ett lejon i silver.....

ING 2 har någon form av gul färgad metall ... mässing eller guld om det tvista de lärde....men silver e kungens färg därav LG

Ta och lungna ner tonen lite.

05.jpg

Det är svårt att se i solblänket om lejonet är i guld eller silver.

I övrigt har ju Marzocchi helt rätt i att det är Göta Lejon.

Ing2lejon.jpgT2lejon.jpg

The Swede

• Forumsledning

Även om man kanske vill få ut budskapet att det inte råder "rakningstvång" längre (på huvudet) så behöver man ju inte gå till överdrift och säga att man inte ens skall besöka en frisör annat än till jul eller ens titta åt Gilettehyvel eller en grov frottéhandduk. :D

Men de kanske är alldeles fenomenala i retorik.

Cred till pansarbaskrarna, första gången jag sett ett par riktigt bra stukade.

Och de var markant bättre än övriga barrar på bildena.

/Henke

Det är svårt att se i solblänket om lejonet är i guld eller silver.

Men det står T2 på namnbrickan så märket borde vara silverfärgat.

Färgen på baskern är rätt.

Sedan antar jag att det är som med Hv-baskern (och övriga nya baskermärken) att baskermärkena är försenade. Har från någon källa hört att de skall komma i november. Under tiden har Hv 10-årsmärket som baskermärke vid högvakt, i övrigt får den inte bäras (hos oss iaf) innan rätt märke kommit ut. Jag antar att de alltså gjort något lokalt (T2 eller RekryC) avsteg under tiden för att kunna visa upp den i skolor och liknande.

Under tiden har Hv 10-årsmärket som baskermärke vid högvakt, i övrigt får den inte bäras (hos oss iaf) innan rätt märke kommit ut.

Precis! Det där råder det ju delade meningar om?

Vissa får bära baskrar med "fel märke" och vissa får inte, och det är väl lika över allt, rätt information går inte alltid fram.

:D

Under tiden har Hv 10-årsmärket som baskermärke vid högvakt, i övrigt får den inte bäras (hos oss iaf) innan rätt märke kommit ut.

Precis! Det där råder det ju delade meningar om?

Vissa får bära baskrar med "fel märke" och vissa får inte, och det är väl lika över allt, rätt information går inte alltid fram.

Precis. Men vi kan nog vara överens om att båda varianterna är fel. Om någon sedan beordrar avsteg från UniR FM 2003 är det en helt annan sak.

I fallet Hv tycker jag inte 10-årsmärket ser så illa ut så det var inget jag reagerade på första gången jag såg det. På T2-baskern ser det bara fel ut eftersom märket är så litet.

Har sett motsvarande tidigare så det är ingen ny företeelse.

Förresten, kommer exempelvis Hv-märket i både mässing och silver? Att jag ställer frågan här är eftersom Hv-tråden stängdes.

106 har rätt!!!

T2's baskermärke är försenat. hjulet som swede presenterade är det rätta märket och

kommer likt livgradet vara i silver.

T2's baskertecken dyker upp i höst, enl officerare i NL03 batstab.

Att de just nu bär lejonet, eller gripen som samme officerare, (vars namn och grad jag håller

hemligt) sa beror på att det är skövde garnisons märke.

Det roliga skall ju bli när gu gängen ryker in, skövde serviceförråd kommer med all säkerhet dela ut fel baskrar till fel föband.

Vad gällde NL03's baskrar så tog det ca en månad innan de dök upp, medan IA03 köpte upp alla baskrar som personalshopen och militaryshop hade. :ph34r:

Förresten, kommer exempelvis Hv-märket i både mässing och silver? Att jag ställer frågan här är eftersom Hv-tråden stängdes.

Ja, enligt UniR FM 2003 (vilket är en rätt användbar skrift som fler borde skaffa) så kommer Hv baskermärke både i silver och guld.

De Hv-förband som i dagsläget bär märken i silver kommer att bära baskermärke i silver om jag förstått det hela rätt.

The Swede

Jag vill inte på något sätt starta en ny diskussion om baskrar etc. men jag har en snabb fråga.

Hur mycket får man "böja" skärmen på kepsen egentligen? Tycker ju att det ser för j-vligt ut på vissa.

Har kollat UniR FM 2003 men ej hittat något.

016.jpg

06.jpg

Ja, enligt UniR FM 2003 (vilket är en rätt användbar skrift som fler borde skaffa) så kommer Hv baskermärke både i silver och guld.

Kom bara ihåg bilden, inte vad som stod i parentesen under. :ph34r::((

Kan man skylla på att det var sent och hjärnan ej fungerade tillfredsställande?

Hur mycket får man "böja" skärmen på kepsen egentligen? Tycker ju att det ser för j-vligt ut på vissa.
Jag ser inget fel på skärmarna på de där bilderna, men visst hade det sett bättre ut om personen på den övre bilden stukat resten av mössan, klippt sig, rakat sig och burit mössan längre fram på huvudet. Men det är petitesser och skall de tala i skolor kanske det är bra om de ser ut som eleverna. Edited by 106

Visste iofs inte att märket (Göta Lejon) fanns i både silver och mässing, därav visste jag inte (trots redan befintlig tråd) att det fanns två versioner.

Men, precis som The Swede skriver, så är det ju rejält med solblänk rakt mot märket 8-/

Det stod något om skolinformatörer. Kan det vara så att RekyC haft sina flottiga fingrar med i spelet?  :/

Bra tänkt ... :(( Det står RekryC över hela sidan ... :D:D

Synd att se skolinformatörer som ser ut som de ryckt in dagen innan. Ingen flottist dock, då hade det sett betydligt bättre ut ... :P :D

VAD I HELVETE "AMFKILLE" är ju för fan min stf Grp C. Vad i helvete gör han där, han sa att lumpen var kul men aldrig mera uniform, måste haft det dåligt med pengar, hehe.

Ja du han var rakad under lumpen men i övrigt den största "bonden" (hoppas ingen tar illa upp)och riktigt ouppsnäppt, ibland var det svårt att motivera de övriga grp medlemarna när han var som han var. SHIT ALTSÅ fy fan, lite kul och se i och för sig, har inte hört av honom sen MUCK.

Sen för övrigt så ser de flesta ok ut, förutom killen från P7 och han längst upp till höger, rykte de in igår eller, de ser ju totalt bortkomna i uniformen. vad gäller uppknäppt fältjacka så trodde jag att det var enligt UniR FM, vi fick i alla fall ha det om alla i plutonen hade det, dock är min personliga åsikt att det ser för jävligt ut men skönt. Sen bör man lära ut hur man stukar fältmössan som kan vara riktigt svårt iblan kan de inte införa en fältmössa som liknar jänkarnas med stenhård skärm och som står upp av sig själv?

• Forumsledning
Då undertecknad är bekant med ungdomarna på rekryC:s hemsida undanber jag mig dömande av personer pga frisyr och liknande  :((

Den om callgirl var inte ens kul killar... :D

Helt korrekt och riktigt !! Jag ogillar skarpt att det disskuteras allting som rör utseende på personer som inte är med personligen i debatten. Samt att det är bara oansvarigt och onödigt att lägga upp personliga bilder på någon här som har gett sitt godkännade. Att länka är en sak....

Jag har sagt det för, ge fan i att dömma personer efter håren. Ni får tycka vad ni vill men inte här.

Nu pratas det om mösstuk och basker, och se till att ni håller er till det också annars eldar jag upp denna tråd illa kvickt.

/ Kimster BlåGul

PS. ...ja jag vet.. jag ser ut som en jevla tattare i min kostym jag har på avataren. DS.

Det stod något om skolinformatörer. Kan det vara så att RekyC haft sina flottiga fingrar med i spelet?  :D

:navy:

Bra tänkt ... :) Det står RekryC över hela sidan ... :alien::}

Synd att se skolinformatörer som ser ut som de ryckt in dagen innan. Ingen flottist dock, då hade det sett betydligt bättre ut ... :P :baskerPa:

VAD I HELVETE "AMFKILLE" är ju för fan min stf Grp C. Vad i helvete gör han där, han sa att lumpen var kul men aldrig mera uniform, måste haft det dåligt med pengar, hehe.

Ja du han var rakad under lumpen men i övrigt den största "bonden" (hoppas ingen tar illa upp)och riktigt ouppsnäppt, ibland var det svårt att motivera de övriga grp medlemarna när han var som han var. SHIT ALTSÅ fy fan, lite kul och se i och för sig, har inte hört av honom sen MUCK.

Sen för övrigt så ser de flesta ok ut, förutom killen från P7 och han längst upp till höger, rykte de in igår eller, de ser ju totalt bortkomna i uniformen. vad gäller uppknäppt fältjacka så trodde jag att det var enligt UniR FM, vi fick i alla fall ha det om alla i plutonen hade det, dock är min personliga åsikt att det ser för jävligt ut men skönt. Sen bör man lära ut hur man stukar fältmössan som kan vara riktigt svårt iblan kan de inte införa en fältmössa som liknar jänkarnas med stenhård skärm och som står upp av sig själv?

hoj..

"Grabben" från P7 en jävligt duktig soldat med snorkoll... *tack för maten assman*

fick för övrigt pris som plutonens bäste soldat och bäste kamrat.

//FBS

*låg på samma pluton under GSU/PBS*