Jump to content

Personliga mått uniform/utrustning


Recommended Posts

Hej SoldF! Sitter och ska mäta och grejer så att storleken på uniformen och utrustningen blir rätt och undrar om ni har lite tips? Ska man ta sina mått + någon CM eller - någon CM så att allt passar perfekt? Jag tänkte för under utbildningens gång så lär man ju ha gått ner några kilon? Eller tvärtom att man lägger på sig massa muskler. Tack för svar! :)

 

Edit: Sorry såg att tråden hamnade i fel forumdel så mod kan flytta den om det går! 0:)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Chassi said:

Det är inte så noga, väl på plats får ni prova olika storlekar tills något passar.

 

Höfta lite så blir det bra.

Tack för svar! :happy: Bara tänkte för det står på Mina Sidor hos rekmynd att man lär skicka dem mått och grejer! Så om utrustningen inte stämmer överens med måtten man angav där så kan man fixa det på plats istället sen? Härligt! :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jag har alltid använt en storlek under vad uniformerna säger. De sista du vill är att ha större kläder med massa onödigt tyg som gör dej blötare, får dej att torka långsammare och fastna i dvs saker. Sen så ser man väldigt lufsig ut. 

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, employed said:

Jag har alltid använt en storlek under vad uniformerna säger. De sista du vill är att ha större kläder med massa onödigt tyg som gör dej blötare, får dej att torka långsammare och fastna i dvs saker. Sen så ser man väldigt lufsig ut. 

Uppfattat! :-) Sen vill jag vara så lätt och rörlig som möjligt när man övar och sånt! Skriver nog i lite mindre mått på Mina Sidor då så får jag hoppas att det blir bra när man får utrustningen! :rodna: Skulle något bli fel kanske man kan byta till det som passar?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...