Jump to content

Boden -03


Recommended Posts

tja allihopa...

 

Undrade om det va några fler här på forumet som ska rycka in i Boden nu 2003... och i så fall som vad?

 

själv hamnar jag på P-bat där uppe å rycker in nu i Januari troligtvis som SkyttePB...

 

men hade bäst/ ludde

Link to comment
Share on other sites

Jajamen! - Det finns nog alla förutsättningar att du både kommer att få skjuta på och springa från stridsvagnar/-fordon. ;-)

 

Själv rycker jag, liksom FL (som också lär dyka in här med skattmasens säkerhet) in på I 19:s ingenjörbataljon nu i januari. Jag känner även två tjejer och tre killar (från min gymnasieklass) som rycker in på I 19.

Vidare har jag två Pajalakillar i min mattegrupp på högskolan som också ska vara kb på pbat. Jag var alltså inte ensam KB om att tycka att den där 20-poängskursen såg lämplig ut...

Om du möter två snubbar som heter Zackrisson och Magnusson så kan du ju hälsa.

Link to comment
Share on other sites

Foxtrot Lima reporting for duty! ;-)

 

Japp! Skall befinna mig på I 19 senast klockan 12.00 den 20:e januari 2003. Är inskriven som sambandsbefäl (KJ601) på Ingbat, men man kan hamna i stort sett var som helst.

 

Vill gärna bli amröjare, men chansen är väl inte så stor med tanke på utbildningens popularitet. :( Å andra sidan kanske det inte är jättemånga KB som vill satsa på det. Eller?

 

See you on the other side! ;)

 

 

Hälsningar, Malmöbon som ska till Boden och frysa

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirty-1

Helloh folks

 

Åker upp till Boden i januari jag med.. vågar inte skriva när/var/hur nu eftersom jag just kommit hem från en 11-timmars jobbdag (men ni kan alltid kolla min info, där står det vad jag rycker in som)

Link to comment
Share on other sites

Ska bli ett sant nöje att få tjänstgöra med er! :thumbs: De jag har varit i kontakt med hitills har, i stort sett, varit schyssta människor. :angry: Kan livet bli bättre?? 15 månader med balla typer! ;)

 

Då har man bara befälen kvar att vara rädd för...

 

Vi får hålla den här tråden levande på något sätt, så andra som kanske ska dit ser den. *exalterad*

 

Hälsningar, Foxtort Lima :)

Link to comment
Share on other sites

Undrar om de sanktionerar in en KB från skåne på I19 varje år bara för att visa upp sig? ;)

Måste vara det dära "affirmative action" jag har pratat om en del. ;)

 

Det är så synd om oss Skåningar - vi måste ju få resten av Sverige till att prata ren svenska. :P

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :D

Link to comment
Share on other sites

Jädra femtekollonnare... :sneaky2

 

Förresten, när vi ändå håller på och mobbar skåningar...

 

Ett befäl på sommarkursen jag var på (I 19/Ingbat/artbat 2000) berättade om en kul klubb: "Spetteklubben".

Vitsen med den är att varje medlem alltid åker omkring med ett järnspett i bilen för den hä(n)delse att de (gud förbjude) skulle råka köra över gränsen till Skåne varvid de ska hoppa ur bilen och köra ner spettet hårt i marken några gånger och bända lite.

 

Teorin bakom förfarandet är att när tillräckligt många har gjort det så kommer Skåne att lossna och flyta över till Danmark... :D

Link to comment
Share on other sites

Ett befäl på sommarkursen jag var på (I 19/Ingbat/artbat 2000) berättade om en kul klubb: "Spetteklubben".

Vitsen med den är att varje medlem alltid åker omkring med ett järnspett i bilen för den hä(n)delse att de (gud förbjude)

 

Teorin bakom förfarandet är att när tillräckligt många har gjort det så kommer Skåne att lossna och flyta över till Danmark... :)

Jag har hört att "Spettklubben" samlas en gång om året för att med gemensamma krafter bända loss Skåne. Enligt uppgift skall skåningar vara kraftigt överrepresenterade vid denna sammankomst. Undra vad det beror på :D

 

Önskan att bli skåning verkar vara stor

...skulle råka köra över gränsen till Skåne varvid de ska hoppa ur bilen och köra ner spettet hårt i marken några gånger och bända lite.
Link to comment
Share on other sites

Under mitt knappa år i exil i Skåne föddes och utvecklades min hatkärlek till detta fördömda landskap och dess besynnerliga folk. Nyligen har dock en utvandrad skåning, som idag bor i Stockholm, presenterat en djärv idé för mig:

 

Skåne är utgångspunkt för vår plan. När bron till H-Et nu finns behöver vi inte längre vänta på att isen skall bära. Med våra vakttorn av plutonium (Barsebäck) håller vi dansken i schack medan vi förvandlar hela Danmark till en gigantisk plattform för tung industri: "Stålverk 2000"! Sedan skall vi sitta i solstolar utanför Malmö, läska oss med vatten ur fältflaskor och äta guldburk medan vi ser de ändlösa malmtågen dundra fram över Öresundsbron på väg mot den omättliga masugn som en gång var Köpenhamn. Från Reodby i söder till Skagen i norr sträcker sig fabrikskolossen och över allt hänger ett svart ogenomträngligt moln av utsläpp och gift. De färdiga produkterna lastas sedan på fartyg och exporteras över världen. Svenskt stål - Made in the protectorate of Denmark

 

Mwahahahaha :devil

Link to comment
Share on other sites

VÄLDIGT OT...

 

Det finns ju redan en glipa...Göta Kanal.

Tyvärr så flyter ju en del trevliga människor med skåningarna men lite spill får man räkna med (Collaterate Damage).

 

Sen om ni vill trissa en skåning, ta upp den SVENSKA ockupationen av Skåne, Blekinge och Halland som den mest lyckade ockupationen i världshistorien.

På 80 år assimilerades danskarna till att bli fullvärdiga(?) svenskar.

Självklart kontrar då "Dansken" med snapphanar och sånt, att det minsann fanns en motståndrörelse.

Än sen då...de misslyckades. Skåne är ju fortfarande svenskt.

 

Thomas/ som tjänstgjorde med skåningar, blekingar, göteborgare och annat löst pack i sex månader      :D

Link to comment
Share on other sites

OT men nationalpatriotiskt:

 

Som halläning vill jag bara påpeka att vi har Hallandsåsen till en sak: Skydda Halland från Skåne! :)

Därför tycker jag att man ska ge fan i att borra hål och tunnlar i åsen! Gör det inte lättare att ta sig över!

 

Sen är det ju så att Halland är alltings centrum! Allt söder om är Danmark, allt öster om är Finland och allt norröver är Norrland/MyggH-Et! :D

 

/Frippe - som lever i exil i Finland! (Växjö)

Link to comment
Share on other sites

Tyskar ja, judar...tveksamt.

 

FL: menar du judarna som kom under Gustav III och senare?

Ja, kanske det, räknas inte de? Okej, de byggde inte upp staden för hand, men de bidrog till kapitalinförsel och vad vi idag kallar "kompetensinvandring". :)

 

Nu är jag ute på tunn is kan jag erkänna, men mitt minne brukar inte bedra mig. ;)

 

 

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Dirty-1

fanns det inte judar i sverige under medeltiden också? om jag inte minns fel så var de de enda som fick bedriva bankverksamhet under en period i katolocisimens historia? nu vet jag inte om det var så här i sverige, men söderut i europia var det väl så?

*tänker frenetiskts tillbaka till historielektionerna*

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...