Jump to content
Sign in to follow this  
Soldat1314

Vem är starkaste armeér i världen

Starkaste militär i världen  

6 members have voted

This poll is closed to new votes
  1. 1. Vem är starkast i rankingen

• Sverige såklart
      0
    • Finland
      0
    • Frankrike
      0
    • Storbritannien
      0
    • USA
      4
    • Israel
      1
    • Brasilien
      0
    • Nordkorea
      0
    • Ryssland
      0
    • Kina
      1
    • Sydkorea
      0
    • Pakistan
      0
    • Annan
      0
    • Äh uppskattar bara min egna filisofi
      0

• Please sign in or register to vote in this poll.
  • Poll closed on 06/25/2018 at 05:25 PM

Recommended Posts

Är det ledande ekonomisk eller största budjeten i världen båda är USA's inblanding eller är det största reserv mängderna Nordkorea, Sydkorea och Ryssöand är det mindre trupp mängder typ europeiska länder. Vi ger en omröstning angående om saken.

Att Israel är starkast med reserven på hemmaplan och uthålliga även av armé proffsen.

Beror på hur man räknar.

USA är dock den överlägset starkaste militära makten överlag, i hela världen.

Det finns ingen som kan mäta sig med USA resursmässigt och ekonomiskt.

Guest

Det är ju så mycket som spelar roll så är svårt att ge ett bra svar. USA är ju utan tvekan bäst på att ge en rak höger liksom. Men det går ju att kontra inifrån eller "hjälpa" USA att slå högern i väggen istället. (Sun tzu, art of war) hehe!

Lär ju bli någon av stormakterna iallafall. Jag tror att ryssarna har högst moral, Kineserna har flest soldater (?) och USA har starkast slagförmåga.

Edited by Guest

USA är starkast i kärnvapen krig och resurs mässighet och flygvapnet störst arsenal där i världen men i marktrupper är de inte i topp tre änns jag tycker Israel, Brasilien och Ryssland är starkast uthållighet och i teorin starkast marktrupper i världen. Sen är det Tyskland, Pakistan och sen eventuellt USA i listan. Sverige och Finland är i topp 30 i karaktär i militär synvinkel eller dubbla uppåt runt omkring femton starkaste men bara om det hetar till.

Guest

Man får tänka på att Ryssarna kör ett väldigt bra propagandaspel, de kan verkligen sin sak ifrån KGB tiden. Men de är ju inte alls så starka som de utmålar sig att vara. Är inte deras ekonomi urusel?

Förutom det självklarar (USA) Så blir det nog Kina eller något annat mindre land kanske. Israel får ju mycket ekonomiskt stöd av USA. 

Britterna då?

Guest
8 minutes ago, Soldat1314 said:

USA är starkast i kärnvapen krig och resurs mässighet och flygvapnet störst arsenal där i världen men i marktrupper är de inte i topp tre änns jag tycker Israel, Brasilien och Ryssland är starkast uthållighet och i teorin starkast marktrupper i världen. Sen är det Tyskland, Pakistan och sen eventuellt USA i listan. Sverige och Finland är i topp 30 i karaktär i militär synvinkel eller dubbla uppåt runt omkring femton starkaste men bara om det hetar till.

5 minutes ago, Soldat1314 said:

USA har störst flygvapen i världen sett till personal och material.

Ungefär så tror jag också. USA är överlägsna i allt ekonomiskt, men de har inte samma höga moral som Kineserna t.ex Jag kan vara helt ute och cykla också, haha! :winner: Jag tror dock att Tyskland Pakistan inte ens är nära på. Tyskarnas militär existerar väl knappt ens?

Tyskland är starkare på hemmaplan än USA på samma sättet sen så hade USA redan anfallit Tyskland igen om dem hade haft vinna vittring men så är det inte idagens situation där Tyskland är starka på hemmaplan. En ledande europeisk militär då Ryssland ligger mer i Asien även de är hur starka som helst men dem är mer Asiens front.

Kina är mer starka än övriga Asiater utom Ryssland och Pakistan där jag tror dem har större styrka än Kina. Kina bör anfalla i krig för att mäta sig bland topp 5 starkaste eller prioteras inte krig i Kina män i Soldf ??

Edited by Soldat1314
Kalla på mig

Topp fem starkaste i världen:

1. Israel

2. Brasilien

3. Ryssland

4. Tyskland

5. Pakistan

Bland inte äpplen och päron, antingen får man mäta siffror rakt av eller faktisk effekt.

USA är oavsett jämförelse (förutom i rena jämförelsetal avseende prylar och manfolk) den starkaste militära makten, både teknologiskt, ekonomiskt och uthållighetsmässigt samt logistiskt.

USA är utan tvekan det enda landet i världen idag som klarar av att deltaga aktivt i två större konflikter i två länder i två av varandra oberoende världsdelar, samtidigt som tillräckligt mycket resurser finns i det egna landet för att försvara sig mot en ev angripande stat.

Dra nu inte in kärnvapenkortet för det är inte relevant vid jämförelsen.

Det man inte får glömma heller är att majoriteten av världens länder har militära organisationer där strukturen till största del är tänkt för försvar av det egna territoriet, däribland både Israel, Tyskland, och Ryssland, dvs försvarsmakter.
USA har förmågan att med några få undantag och inom 24 timmar angripa vilket land som helst med ett regn av kryssningsrobotar och eller diverse bombflyg/stridsflyg.
En ytterst offensiv militär förmåga, men som även fungerar för territoriellt försvar.

Allting beror på vad man jämför med.

Hur USA inte ens hamnar bland topp 5 i din lista över starkaste arméer i världen är för mig oförklarligt, det ger ett skimmer av nonchalans över dig.

Många militära makter i världen har mycket folk och utrustning, men där är oftast inte heller kvalité den genomgående faktorn, varför de förbanden ofta saknar kvalificerat ledarskap, ny materiel, underhållen materiel, kvalificerade system, välövade och tränade förband.
Istället är målet kvantitet, dels för att lösa andra nationella problem vad gäller folks sysselsättning i samhället, men inte sällan är det militära också ett verktyg för tokiga ledare att skapa kontroll över det egna landet och dess invånare.

Jag håller med om att Israel är en stark makt på lokal nivå, förutsatt att omvärlden fortfarande håller dem om ryggen.
Utan det stöd Israel får från omvärlden skulle dem vara nära nog lika nedgångna och utsatta som dess grannländer.

• Like 1

Sen får vi inte glömma att ett geografin våra bägge stormakter kan öva i allt från subarktisk vinter till brännhet öken utan att lämna landet. Ledarskap, Logistik, underrättelse och tillräckligt bra prylar i rätt mängd är viktigt.  men de ger sällan särskilt bra list videos på Youtube. De är sånt som behövs åratal av kunskap för att ens börja kunna bedöma.