Jump to content

• Similar Content

• By Maskirovka
      Snubblade över en ganska intressant artikel;
      SA to fly Erieye?

Bättre reklam än så här kan väl knappast SAAB få

Blev förresten förvånad att detta fina system saknade en egen tråd.

Erieye på Wiki
    • By Eyeless_Camper
      Jag har en liten fråga här om Saab 21Rs vapenkapsel. Jag har läst på många olika källor både att den skall vara 8x 13.2mm M/39 akan och att det skulle vara 8x 7.9mm ksp m/22F.
      Vad hade den eller hade den 2 olika kapslar en med 13.2mm och en med 7.9mm eller?

• By Pal
      Är det någon som kan berätta detaljer eller allmänna observationer om hur bra eller icke bra radarn var på 35 Draken? Till exempel på hur långt avstånd kunde man normalt plocka upp mål när radarn spanade? Enligt före detta norska flygförare så upptäckte deras F-104 normalt sina mål på 48 kilometers håll. Deras mål var nästan alltid stora, såsom Cub(lik herkules), Badger och Bear.

Denna artikel om F104s radar är mycket intressant.
      http://www.starfighter.no/web/radar-e.html
      Det hade minst sagt varit kul med en motsvarande om Draken. Men alla synpunkter på drakens radar i jämförelse med F-104 skulle vara intressant.
    • By Rauta
      Vad jag förstår flög F10 i Ängelholm med J35 Draken fram till 1998. En lång karriär
      för ett flygplan som började utvecklas nästan 50 år tidigare. 

Men vilken jaktflottilj var den näst-sista att flyga med J35, och hur många år fick man på F10 vara ensamma med drakarna?
  • Create New...