Jump to content
Frilufts-Erik

Letar efter intervjupersoner

Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter individer som för tillfället är aktiva i försvarsmakten som kan tänka sig att ställa upp på en kort intervju. Denna termin jobbar jag med en examensuppsats vid Uppsala Universitet om informationssäkerhetskultur. Jag är intresserad av är att höra om hur ni ser på riskerna med saker likt smartphones eller personliga datorer i tjänsten. Jag vill betona att frågorna kommer att fokusera på vilka attityder ni har kring detta- jag kommer inte att fråga något om existerande rutiner eller annan känslig information om era tjänster. 

Arbetet är tänkt att på sikt att bidra till mer empiri om hur vi skapar bättre och skarpare informationssäkerhetspolicies, något som blivit allt mer relevant de senaste åren.

Medverkande kommer att vara anonyma, vilket även innefattar anonymitet om vilket förband/skola de är verksamma vid.

Intervjun kommer endast att ta mellan 40-60 minuter.

Har ni fler frågor om deltagande, kommentarer eller om ni är intresserade av att bli intervjuade så är det bara att skicka ett meddelande till mig! Jag borde svara inom en arbetsdag.

Med vänliga hälsningar,

Erik