Pup0929 Posted March 26, 2018 Report Share Posted March 26, 2018 Hej på er! Jag har funderat om att göra GMU trots mina snart 30 år fyllda. Men det som skon klämmer på är ekonomin.. Någon som vet om det går få någon sorts dispens hos bank vid amorteringar på privatlån? Jag har ett privatlån som ska betalas varje månad och det blir ju lite svårt med 4500kr(?) ersättning att pröjsa både hyra,telefonräkning och annat+ detta banklån. Hyran på lägenhet kan man ansöka om bidrag för, vad jag förstått.. Någon "äldre" som gjort GMU som kan komma med några tips hur ekonomin ska gå ihop? Kan inte tänka mig att ALLA är unga och bor hemma hos föräldrar utan en enda fast räkning i månaden, eller har sambo som drar in alla pengar medans man är borta på utbildningen. Eller är enda utvägen att skjuta på mönstring och GMU 1 år och spara tamejfan allt som bara går så jag har råd att betala räkningar under 9-11 månader som utbildningen är på? Tack på förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
isenhand Posted March 26, 2018 Report Share Posted March 26, 2018 Jag var 45 när jag gjorde GMU. Vi kunde få bostadsförmåner. Men det borde finnas någon att prata med hos FM om vad du kan få hjälp med? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pup0929 Posted March 28, 2018 Author Report Share Posted March 28, 2018 Okej, då behöver jag inte noja över att jag är "gammal" iaf Jag ska se om jag hittar någon att surra med hos försvarsmakten ang ekonomin.. ska även tala med min handläggare på banken om det går göra en sorts deal. Annars får jag väl helt enkelt försöka avvara pengar som täcker alla amorteringar under den tiden som utbildning pågår. Hur stor del av hyran brukar täckas av bostadsbidrag/familjebidrag? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recon Posted March 29, 2018 Report Share Posted March 29, 2018 Du kan räkna på försäkringskassans hemsida alternativt kontakta dom och 30 är ingen ålder! http://www.rekryteringsmyndigheten.se/18ar/grundutbildning-med-varnplikt/formaner/familjebidrag/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts