Jump to content

Fri alkohol på regeringsfest.

Menige Ryan

Recommended Posts

Jag tycker de förtjänar lite alkohåål, de vill väll supa lika gärna som vi så jag kan gärna bjuda de på en fylla...

Hoppas bara dom lär sig att det är bra å supa så de sänker alkoholskatten pyttelite.

Visst, det var fri alkohol. Men tittar man på vad som dracks så var det inte så mycket i snitt per person. 11 000 glas vin/öl på 3000 personer. Mao knappt fyra var. Inte speciellt farligt tycker jag. Men jag tycker ändå att folk borde kunna köpa sin egen alkohol. Maten kan de väl få i alla fall.

Tänk på att dem hyr Arvfurstens palats i Stockholm och det kostar massa, sen är det personal som gör maten som ska ha betalt, och maten kostar oxå pengar ... o sen alkoholen.... allt kostar pengar!

men ni glömmer det viktigaste... det är en fest eller sk.. möte och då får varenda politiker betalt för att dem är i tjänst...

2miljoner är inte alls överdrivet tror t.o.m att den summan är större...

Mat och dryck: 420 kronor

Artister: 150 kronor

Scenbygge/teknik: 150 kronor

Program, dekorationer et cetera: 30 kronor

Totalt: 750 kronor/person

o glöm minsan inte att dem är i tjänst.. en 500lapp till ..

har inte alls lust o betala skatt , dessa politiker, ska nog oxå bli en i framtiden :banana

förstår inte hur dom kan hålla på så här. jag menar egentligen det är strunt summor vi snackar om och alla vill ha politker som kan bjuda andra länder och visa att visst har vi råd med mera.. men det finns gränser och det är inte kostnads frågan folk egentligen gnäller över (om jag tolkat det rätt) utan precis som jag också tycker så är det otroliga översitteriet (granQ känner sig vänster) men med dom rubriker som präglat media med det otroliga politker förakt som gror och redan finns så blir jag förbannad att politkerna inte tar tag i det. Tycker det är ett större hot mot demokratin än nazisterna som finns i sverige.

Att företagen sysslar med sånt här är väl ok eftersom de betalar för det, men att använda skattepengar känns fel. Visserligen är 2 miljoner antagligen bara en skottsalva från någon haubits, men ändå.

Håller helt och hållet med dig där. Det handlar inte så mycket om beloppet utan om principen. :wub:

Tänk på att dem hyr Arvfurstens palats i Stockholm och det kostar massa, sen är det personal som gör maten som ska ha betalt, och maten kostar oxå pengar ... o sen alkoholen.... allt kostar pengar!

men ni glömmer det viktigaste... det är en fest eller sk.. möte och då får varenda politiker betalt för att dem är i tjänst...

2miljoner är inte alls överdrivet tror t.o.m att den summan är större...

Mat och dryck: 420 kronor

Artister: 150 kronor

Scenbygge/teknik: 150 kronor

Program, dekorationer et cetera: 30 kronor

Totalt: 750 kronor/person

o glöm minsan inte att dem är i tjänst.. en 500lapp till ..

har inte alls lust o betala skatt , dessa politiker, ska nog oxå bli en i framtiden :wub:

Om du läser hela artikeln så ser du att denna fest inte är varje år. Alltså får du 750/2= 375 sek.

Vilket normalt företag lägger inte ut 375 kr/år på sina anställda. Om denna fest göra att de kan arbeta det minsta bättre tillsammans så kommer festen istället att ha sparat det dubbla till oss skattebetalare.

Visst jag reagera precis som ni, 2 MILJONER ÄR DOM INTE KLOK. Sen börjar man fundera och jag tycker inte alls att 375 kr/år är något problem.

Däremot kan man ju börja disskutera om det är rätt att skatteberalarna ska betala just fri alkohol men det är ju en annan femma.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...