Jump to content

Söker efter min pappa


Guest Peter Brottman

Recommended Posts

Guest Peter Brottman

Hej på er.
Jag söker efter min pappa som låg inne antingen i Norrtälje, Väddö eller Vaxholm. Jag vet att han ska heta Robert Svensson, och min mamma träffade honom sommaren 1968 i Norrtälje (hon är därifrån). Jag vet att detta är ett långskott som heter duga, men det är inte mycket mer jag har att gå på.

Om någon kan hjälpa mig med detta vore jag otroligt tacksam då jag sent omsider har fått den berömda tummen ur och börjat ta tag i det här!
All information är av intresse som kan hjälpa mig söka vidare.

Så, kommer någon ihåg något om detta från den tiden tveka inte att skriva!
Jag nås på:

[email protected] 

Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Hej!

Det är rätt knapphändig information om det är allt du vet om din far.

En betydligt snabbare väg är att gå via www.Ratsit.se

Om din far låg inne 1968 borde han varit mellan 18-21 år såldes född 1947-1950. dvs mellan 68-71 år idag.

Robert Svensson med den åldern finns det 14 st av, men 8 av dem har andra tilltalsnamn, så du har bara 6 st att kontakta.

https://www.ratsit.se/sok/person?vem=robert+svensson&var=&m=1&k=1&r=1&er=1&b=1&eb=1&amin=67&amax=71&fon=1

 

Det finns ju även risk att din far avlidit, flyttat utomlands eller bytt namn. 

Lycka till. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Peter Brottman

Hej och tack för snabbt svar!

Du har helt rätt, har även gått den vägen. Fast gick via www.birthday.se samt kontaktade Skatteverket och fick faktiskt hem 18 namn där just namnen Robert och Svensson var knutna till varandra. Två hade avlidit, en var utvandrad, och en hade fått ett tillfälligt personnr. Resterande 14 är samma som på länken du la upp. Jobbar med att kontakta alla per telefon först och främst då jag bor i Stockholm och bara en Robert Svensson bor där. Resten är spridda över landet som du kanske såg.

Men jag kämpar på, och får jag mer info lägger jag upp det/uppdaterar min post!

// Peter

 

PS. Har även begärt att få bli medlem här på SoldF DS

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Hej

Ett sätt att hitta en ev vpl är att titta på de förbandens årsböcker, det kan finnas plutonsfoton av samtliga vpl från den årskullen.

Om förbandet är nedlagt brukar ändå det finnas aktiva museum som kan hjälpa dig.
 

En annan väg är att kontakta Krigsarkivet och hyra en forskare som hjälper dig leta.

Bara att googla förbandsmuseum sedan Krigsarkivet.

 

lycka till !!

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

På Facebook finns det grupper som är relaterade till respektive regemente, t.ex. kamratföreningar mm. I de grupperna finns det alltid någon som känner någon osv. Kolla vilka regementen som kan ha varit aktuella för din pappa och gå med i den grupp som kan vara aktuell. Där kan du säkert få hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...