Jump to content
Zaike

Träning inför GMU

Recommended Posts

Tjena allihop! Börjar känna mig pressad inför GMU/Mönstring även fast jag inte ska göra det förräns 2019 så som jag förstått det. Är född 00 så jag antar att det är då utbildning ska ske. Just nu gymmar jag 5 dar i veckan då jag fokuserar på enskilda muskler. Löpträning är inget jag lagt fokus på men klarar runt 5-7 km. Ska jag anpassa min träning på ett annat sätt då jag t.ex. kör igenom hela kroppen 2-3 i veckan med mycket mer konditionsträning eller vad rekommenderar ni? Vet inte om jag valde fel tråd men tack på förhand för alla svar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Det finns massor av tips för träning inför tjänstgöring här på SoldF. 5 ggr gym i veckan för en 17 åring låter lite mycket.

 

Försvarsmaktens träningsklubb FMTK har en app för de visar olika övningar utomhus och med kroppen som vikt. 

https://fmtk.forsvarsmakten.se

 

Jag tycker Navy Seals 26 week training program är bra då det successivt bygger upp från en väldigt låg nivå. Med löpning, simning , styrketräning för överkropp, core,underkropp.

http://www.sealswcc.com/navy-swcc-naval-special-warfare-physical-training-guide.html

 

Försvarsmakten Träna inför utbildningen

https://jobb.forsvarsmakten.se/sv/vagen-in/grundutbildning/traning/

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om något så ska du lägga mest tid på löpträningen. Har du aldrig sprungit milen så kör det. Testa i ett lugnt tempo som du vet du klarar av. Finns massor av bra träningsscheman på internet för effektiv löpträning.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×