Jump to content
Glock 17

PSKOTT M/68 / PSKOTT M/86

Recommended Posts

Hej!

Jag samlar ganska flitigt på militära saker som hylsor, hylsor+länkar, tomma flashbang granater, Gamla ammo lådor mm. Nu undrar jag om någon vet vart man kan köpa eller någon som kan sälja/ge bort ett avskjutet Pskott m/68 och gärna m/86. Det vore så skoj att ha en (eller helst båda två) i samlingen. Jag ägde ett avskjutet M/68 en gång men någon var fräck och stal den för mig, dock har jag ett pskott m/68 instruktionshäfte liggande.

Vore tacksam för svar (både privat eller på forum).

45 minutes ago, Glock 17 said:

Hej!

Jag samlar ganska flitigt på militära saker som hylsor, hylsor+länkar, tomma flashbang granater, Gamla ammo lådor mm. Nu undrar jag om någon vet vart man kan köpa eller någon som kan sälja/ge bort ett avskjutet Pskott m/68 och gärna m/86. Det vore så skoj att ha en (eller helst båda två) i samlingen. Jag ägde ett avskjutet M/68 en gång men någon var fräck och stal den för mig, dock har jag ett pskott m/68 instruktionshäfte liggande.

Vore tacksam för svar (både privat eller på forum).

Jag samlar på det mesta av militär material, så har ni nåt kul att sälja/ge bort så hör av er till mig.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By MacheteRampage
      Hejhopp! Gör just nu min FSU och undrar hur det är med Pskott, får man skjuta det under FSUn?
      För er som skjutit, hur känns det att bränna av ett skött??
      Ha de..
    • By Erik Gustav
      De flesta på detta forum känner väl till vilka Pansarvärnsvapen svenska FM har men hur står dom sig nu och i framtiden? kanske inte så bra när framtida motståndare har ERP, Aktiva skyddsystem, laservarnare, kompositpansar mm. Här dikskuterar vi inte politik eller vilka som vi kommer att använda våra Pansarvärnsvapen mot utan själva vapnen och i viss mån deras effekt.

Moderatorerna får för mig gärna flytta tråden till t e x transportcentralen MARK om den passar bättre där. De vapen vi diskuterar främst är följande:

- 120 mm pilprojektil 95
      - 40 mm Pilprojektil till strf 90
      - Pansarvärnsrobot 56 Bill
      - Pansarskott 86 och dess granat
      - 84 mm psgr till Granatgeväret
      - Stridsvagnsmina 5 och strvmina 6

/ mvh Erik Gustav
    • By Vildmannen
      http://www.saab.se/node3299.asp?id=2004041900120
    • By 709
      Gränsen för "fullbumpa" grg ökas från sex till tjugo per dag (24h väl?).

Goda nyheter!!

http://www.officersf...cs/1/378002.PDF