Jump to content

TBE

Znake

Recommended Posts

Okey, man tycker iallafall att man ska kunna blir det där eftersom man tillbringar en hel del av sin tid ute, vad jag vet så kommer jag att göra det iallafall i AMF1. Då kan man ju få fästingar o grejer på sig ... men men, man kan alltid vaccinera sig innan inryckningen :)

Okey, man tycker iallafall att man ska kunna blir det där eftersom man tillbringar en hel del av sin tid ute, vad jag vet så kommer jag att göra det iallafall i AMF1. Då kan man ju få fästingar o grejer på sig ... men men, man kan alltid vaccinera sig innan inryckningen :baskerPa:

vi blev vaccinerade, men det kan vara en god sak att göra det innan så att du vet att det är gjort.

visst du kan förlora ett par spänn, men TBE är ingen lek och det är skönt att veta att man har ett så gott skydd som går att få. =)

/O.

Om du blir vaccinerad eller ej beror på var du tjänstgör! Runt Enköpingstrakten finns ex ett par av landets få högriskområden för TBE och det är därför naturligt att sold vid S1 och troligen även F16 går vaccinet.

1. Förlåt, jag postade i fel kategori.

2. Jag ska rycka i Vaxholm, men som sagt jag var bara nyfiken eftersom vi kommer att hålla hus ute i skärgårn' så. Hur hög är risken i Vaxholm, är det någon som vet?

mvh

Shadi

Bara en fråga, ni som börjar oroa er för fästingar nu inför lumpen.

Vad i hela friden har ni gjort fram tills nu!? Levt i en betongbunker med insektsmedel i ventilationen eller???

Herregud, ni skall göra lumpen i Sverige dvs samma land som ni bor i nu!!!

Fästingarna kommer inte klasas runt er bara för ni kommer i m/90.

Skall dom som går högvakten ta på sig skyddsmasken pga alla avgaser i sthlm oxå eller???

Har sprungit runt i stockholmstrakten runt Kungsängen Waxholm samt Enköping i flera år i M90 utan att bli fästingbiten någon gång. så kan det oxå gå... med lite flax. Men det jag menar är att det inte är någon idé att blåsa upp fästingarna som ett enormt hot.

Det mästa kommer att lösa sig när ni rycker in även om det inte känns som det innan, men det hör till...

Det verkar vara myckcet fästingar i år, jag har redan fått en och det var i Mars eller Aprill mins inte riktigt.

Det var efter en fbu-u övning, jävla odjur fick sitta med pinsett och kökskniv för att få ut den, jag fick ett fint hål i armen.

EDIT: Stavningen

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...