griffon Posted September 21, 2017 Report Share Posted September 21, 2017 Inte första gången jag hört det på senare tid att det inte har varit ett krav, men mellan 1:00-1:10 i youtubevidion 'DSEI 2017: Piranah 5 8x8 - General Dynamics' är det ett mer allmänt påstående: "...but today people don't want that requirement..." som förklaring till varför femte generationens Piranha inte är det. Det är kanske inte något som behövs väldigt ofta, men är det verkligen inte längre "bra att ha", och i så fall behövdes det inte förr heller fast man inte visste bättre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vikingman Posted September 21, 2017 Report Share Posted September 21, 2017 Amerikanska marinkåren då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
griffon Posted September 22, 2017 Author Report Share Posted September 22, 2017 15 hours ago, vikingman said: Amerikanska marinkåren då? Jag är tveksam till påståendet att ingen "vill" ha, men helt klart är det så att många väljer tyngre pansar i stället för flytförmåga. Vad USMC har för krav på ersättningen vet jag inte, vi får vänta och se. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts