Jump to content

Mönstring för flickor pch pojkar födda 99


Recommended Posts

Hej tänkte se om det är några fler 99or som blivit kallade att mönstra! Själv är jag kallad till Stockholm i oktober! 

Är självklart väldigt taggad just nu, tänkte höra om fler här är kallade och vad ni isåfall tänkt söka, själv är väl siktet inställt på pilot i första hand! 

/Ny entusiastisk användare här på forumet!  

Link to comment
Share on other sites

Ja! Ända problemet är att jag tyvärr inte hunnit gå ut skolan när utbildning börjar. Tar studenten i juni samma år (2018) :/ så jag får gott vänta tills nästa år. Nåja jag lär ju få all information jag behöver på mönstringen.

:) 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 1 month later...
On 2018-03-13 at 3:15 PM, William Gelang said:

Lite sent svar, men ja! Också kallad till Berga i oktober, siktar mot A-dyk eller röjdyk.

Då kan det vara intressant för dig att veta att A-dyk inte tar in värnpliktiga utan endast anställda. Däremot kan du söka till röjdyk via GU. Det är kompletterande prövningar på den befattningen. Lycka till med mönstringen.

/Mattias Kannerstål
Sergeant
Yrkesinformatör

Link to comment
Share on other sites

 

On ‎2018‎-‎03‎-‎13 at 3:15 PM, William Gelang said:

Lite sent svar, men ja! Också kallad till Berga i oktober, siktar mot A-dyk eller röjdyk.

Siktar du på A-dyk skulle jag rekommendera Amfibiesoldat. Mycket lättare att ta sig in den vägen än från något annat förband.

Link to comment
Share on other sites

On 16/04/2018 at 3:29 PM, Zynisk said:

Då kan det vara intressant för dig att veta att A-dyk inte tar in värnpliktiga utan endast anställda. Däremot kan du söka till röjdyk via GU. Det är kompletterande prövningar på den befattningen. Lycka till med mönstringen.

/Mattias Kannerstål
Sergeant
Yrkesinformatör

 

On 16/04/2018 at 8:22 PM, employed said:

 

Siktar du på A-dyk skulle jag rekommendera Amfibiesoldat. Mycket lättare att ta sig in den vägen än från något annat förband.

Amfibiesoldat är redan planerat, om jag inte ändrar mig eller något skulle gå snett så är det en anställning jag siktar på med. Efter lite missförstånd med/hos min yrkesvägledare blev det inte röjdyk från början (via GU) som jag tänkt, men blev erbjuden amfibiesoldat och känner mig nöjd med det, som jag förstått kan jag söka röjdyk (och A-dyk!) efteråt ändå.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, William Gelang said:

 

Amfibiesoldat är redan planerat, om jag inte ändrar mig eller något skulle gå snett så är det en anställning jag siktar på med. Efter lite missförstånd med/hos min yrkesvägledare blev det inte röjdyk från början (via GU) som jag tänkt, men blev erbjuden amfibiesoldat och känner mig nöjd med det, som jag förstått kan jag söka röjdyk (och A-dyk!) efteråt ändå.

Det stämmer. När du är klar med din GU kan du söka, i princip, vilka jobb du vill! 

/KAN

Link to comment
Share on other sites

50 minutes ago, Zynisk said:

Det stämmer. När du är klar med din GU kan du söka, i princip, vilka jobb du vill! 

/KAN

Zynisk, skulle du kunna förklara det där för mig? Varför blir man tildelad en befattning redan efter mönstringen om man ändå kan byta efter GU:n? Blir det inte lite onödigt av rekmynd liksom?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, DeepInVocalEuphoria said:

Varför blir man tildelad en befattning redan efter mönstringen om man ändå kan byta efter GU:n? Blir det inte lite onödigt av rekmynd liksom?

Man blir tilldelad den befattningen som de tycker man är lämplig för. Nu när det är värnplikt så är det viktigaste att fylla upp de befattningar som behövs. När du är klar får man söka själv andra befattningar, är man lämplig där så får man provanställning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...