Jump to content

Kvinnliga veteraner i Östergötland sökes

Recommended Posts

Hej på er. 

En kompis till mig jobbar med ett projekt de döpt till "Har du dödat någon". De intervjuar veteraner om deras tid innan, under och efter missionen i syfte att visa på hur veteraner tas om hand när de kommer hem igen. De har haft svårt att hitta kvinnliga veteraner som vill sitta framför kameran, så nu frågar jag här. 

Om ni kan eller känner någon som kan ställa upp på en bandad intervju på Campus Norrköping senast tisdag kväll så pma mig. 

Projektet finns Facebook om ni vill se hur upplägget ser ut. 

Edited by Grenadier
Tillägg av info
  • 2 months later...

Om blågul vill ta bort min kommentar för att den är off topic, sa förstår jag det. Men jag måste fråga, "Har du dödat någon?", vad för något hemskt projektnamn är det? Jag tror inte jag känner en enda veteran, kvinna eller man, som skulle delta i det projektet frivilligt. Till att börja med så låter det inte professionellt. Men viktigare än så, de som har dödat någon kommer inte att vara intresserade i att prata med någon som inte har bättre förstånd än att nämna sitt projekt något så okänsligt. Kom ihåg att det är riktiga människor som har upplevt mycket svåra saker. För de som inte har dödat någon, då ser ju titeln ut som om deras erfarenheter inte räknas som tillräckligt "dåliga". Jag vet att de som följer SOLDF har många olika erfarenheter och bakgrunder. Jag har aldrig sagt att äran är i tjänsten (the honor is in the service). Med andra ord, det viktigaste är inte VAD du gör, men HUR Du gör det. Men fråga ALDRIG en krigsveteran (combat veteran) om han/hon har dödat någon. När ni känner varandra tillräckligt bra sa kommer nog de erfarenheterna ut sa småningom. Och inget "projekt" kommer att få någon att bli ivrig att tala om det med för dem obekanta folk.

Edited by henke
Ersatt a,o till åäö.
  • Thanks 1
  • 2 months later...

Det är just det du skriver om som filmen handlar om.

Den är färdig och finns på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=Vlk9oycMQd8&t=27s

Jag tycker den blev bra och vi som var med uppskattade möjligheten att få svara på frågor där någon faktiskt lyssnade.

Se den först och döm sedan...