Jump to content

Recommended Posts

Hej!

 

Har ett par frågor rörande Officersutbildningen.

Jag har blivit antagen för nominering till Officersutbildningen i september 2017 och väntar nu på besked (i juni). Tänkte dock ändå lägga ut en fråga som jag antar kan vara svår att svara på. Nämligen hur goda chanser har jag att bli antagen? Jag har inte tidigare gjort GMU utan skall börja med detta, och mina GMU tester gav mig ett A med 8:7:8 hos psykologen. Går det att på något sätt gissa sig till hur pass goda chanser man har att bli antagen?

 

En annan fråga. Om man nu blir antagen och det är dags för OP efter avslutad GMU. Hur ställer sig Försvarsmakten till bostad? Finns det krav att bo på Karlsberg eller kan man ha annan bostad (bor idag i Uppsala)? Finns det några bostadsbidrag/tillägg man kan söka om man har annan bostad än Karlsberg?

 

Tack på förhand

M

Link to comment
Share on other sites

Fråga 1: Man har haft svårt att fylla platserna så konkurrensen är inte skyhög.

 

Fråga 2: FM/FHS tillhandahåller bostad på Karlberg samt på ort där den verksamhetsförlagda utbildningen bedrivs.

För studerande med egen bostad kan bostadsbidrag utbetalas av Försäkringskassan. Det är inget som FM/FHS har något som helst ansvar för utan det är den enskilde som söker.
Rent praktiskt är det ingen idé att tacka nej till rummet på Karlberg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...